Rossmann zanotował wzrost o 0,56 p. p. względem rankingu z 2023 roku.
- Drogerie z Centaurem w logotypie przyciągnęły klientów bogatą ofertą, obejmującą kosmetyki, produkty dla dzieci, akcesoria domowe i biżuterię. Liczne promocje oraz popularny program lojalnościowy dodatkowo umacniają jego pozycję na rynku, zapewniając nieustanny wzrost zainteresowania wśród konsumentów - takie wnioski przedstawili w swojej analizie twórcy raportu z Listonic.
Pierwsza trójka w kategorii „drogerie” to: Rossmann, Hebe i Super-Pharm. Kolejne miejsca zajęły: Drogerie Natura, DM oraz Lush. Najwyższy wzrost procentowego udziału w zestawieniu rok do roku zanotował Rossmann. Hebe, Super-Pharm oraz Natura zaliczyły za to nieznaczne spadki.
„Ranking popularności sieci handlowych w Polsce” za 2024 rok był dziesiątą edycją raportu. Sprawdzono wszystkie listy zakupowe utworzone w polskiej wersji aplikacji (5 mln list) i dokładnie przeanalizowano te, które w tytułach zawierały nazwy firm handlowych. Łącznie było ich prawie 600 tys. Poza kategorią „drogerie”, w podsumowaniu uwzględniono także: „sieci spożywcze i dyskonty”, „dyskonty niespożywcze” oraz „artykuły do domu i ogrodu”.
Aplikację Listonic pobrano 20 milionów razy, a co miesiąc korzysta z niej 1,4 mln użytkowników na całym świecie, w tym 250 tys. Polaków. Polscy konsumenci tworzą średnio ponad 5 mln list zakupowych rocznie.