Marion Cotillard wpisuje się w klimat marki ze swoją francuskością, niezależnością i kobiecością.
Stworzone z ponad 80 składników, kultowe perfumy miały odzwierciedlać styl i osobowość samej Gabrielle. Był to zapach nowoczesnej i wielowymiarowej kobiety, która wie, czego chce od życia. W latach 70. twarzą Chanel N°5 została Catherine Deneuve, która przyczyniła się do ogromnego wzrostu sprzedaży zapachu. W filmowej kampanii perfum autorstwa Baza Luhrmana wystąpiła w 2004 r. Nicole Kidman. Pięć lat później tego zaszczytu dostąpiła kolejna Francuzka, Audrey Tautou, którą w 2014 r. zastąpiła Gisele Bündchen, a następnie nastoletnia córka Johnny’ego Deppa i Vanessy Paradis, Lily-Rose Depp.
Od tego momentu Cotillard współpracuje z najwybitniejszymi twórcami współczesnego kina, w tym Christopherem Nolanem, Ridleyem Scottem czy Stevenem Soderbergh’iem.
Aktorka od początku swojej działalności blisko współpracowała z domem mody Chanel. Już w 2004 r. pojawiła się w komplecie francuskiej marki na premierze filmu „Bardzo długie zaręczyny”. Według marki Cotillard uosabia naturalny francuski szyk oraz piękno, które będą idealnym dopełnieniem kultowego zapachu.