Heinz-Glas z nowym produktem. Carbon Footprint Tool precyzyjnie określa ślad węglowy

Heinz-Glas z nowym produktem. Carbon Footprint Tool precyzyjnie określa ślad węglowy

Grupa HEINZ-GLAS, producent opakowań, może dokładnie obliczyć emisję gazów cieplarnianych generowanych przez jej produkty poprzez nowe narzędzie obliczeniowe zweryfikowane zgodnie z normami ISO.

Ta innowacja to Product Carbon Footprint Tool.

Jak duży jest na przykład ślad węglowy butelki? Ile gazów cieplarnianych jest generowanych w związku z tym opakowaniem w całym łańcuchu wartości? Podczas gdy inni producenci mogą podać tylko przybliżone szacunki, Grupa HEINZ-GLAS jest w stanie podać dokładne informacje: obliczone z dokładnością do grama i to w zaledwie pięć minut. HEINZ-GLAS jest pierwszym producentem szkła na świecie, który opracował do tego narzędzie PCF. Wymagało to dużego nakładu pracy, ale niezależna weryfikacja przeprowadzona przez TÜV SÜD stanowi najlepszą rekomendację wiarygodności danych pozyskiwanych dzięki narzędziu.

Zrównoważenie to nie modne hasło, ale realne działania podejmowane przez firmę

- Jesteśmy liderem, jeśli chodzi o zrównoważony rozwój i nie boimy się tego pokazać! - mówi z przekonaniem Carletta Heinz, CEO i właścicielka. - Widać to w historii naszej firmy, która sięga 401 lat wstecz. W 1971 roku mój dziadek zbudował pierwszy piec elektryczny w Europie. Od 2016 r. korzystamy z energii elektrycznej pochodzącej z certyfikowanych, odnawialnych źródeł we wszystkich niemieckich lokalizacjach, a od 2019 r. w zakładach w Polsce i Peru. W 2021 r. osiągnęliśmy 50% poziom odzysku szkła z recyklingu. Teraz ulepszamy naszą strategię zrównoważonego rozwoju za pomocą narzędzia PCF, które sami opracowaliśmy. To ważny kamień milowy w naszej pracy, jesteśmy coraz lepsi – dodaje.

Thomas Eidloth, który jest odpowiedzialny za zrównoważony rozwój w HEINZ-GLAS, mówi, że stworzenie precyzyjnego i wiarygodnego narzędzia pomiarowego było poważnym wyzwaniem: - Opracowanie go zajęło trzy lata naprawdę ciężkiej pracy. Jego koleżanka Elisa Trebes, która nadzoruje realizację projektu, dodaje: - Trzeba było zebrać nieskończoną ilość danych. Nie tylko na temat tego, ile energii zużywa się bezpośrednio w produkcji lub transporcie, ale także na temat wszystkich emisji w całej firmie. Na przykład, czy pracownicy podróżują do pracy autobusem czy samochodem? Albo ile energii elektrycznej zużywa się w biurach? Wszystkie te dane są aktualizowane co roku. Oprócz konieczności gromadzenia danych zgodnie ze ścisłymi zasadami, konieczne było opracowanie metodologii wspomaganej informatycznie w celu dokładnego zestawienia ogromnej liczby wskaźników przed ostatecznym rozbiciem ich na jeden gram produktu.

Weryfikację tego typu narzędzia obliczeniowego przeprowadziła grupa doświadczonych ekspertów z TÜV SÜD Industrie Service GmbH. Proces ten został zakończony we wrześniu 2022 r. pomyślną weryfikacją, potwierdzoną zgodnością z wymogami normy DIN EN ISO 14067:2019.

- Narzędzie PCF po raz kolejny pokazuje, jak ważny jest dla HEINZ-GLAS zrównoważony rozwój - podkreśla Eidloth. Pozwala dać klientom proste, ale ważne narzędzie do podejmowania decyzji, które ostatecznie skutkuje bardziej świadomym obchodzeniem się z zasobami i środowiskiem. - Na przykład, jeśli pokażę klientowi dwadzieścia możliwych wersji produktu w symulatorze i obliczę, jak zrównoważony jest każdy indywidualny produkt, może wybrać on produkt, który waży mniej lub ma większą ilość szkła pochodzącego z recyklingu. Narzędzie PCF poprowadzi klientów w kierunku większej ochrony środowiska! – podumowuje.

# Newsy producenci
 reklama