Marka ma być dostępna wyłącznie w aptekach. Decyzja o rozszerzeniu dystrybucji o kilkanaście nowych rynków jest kluczowym elementem szerszej strategii Kenvue, aby Aveeno osiągnęła status megamarki wyspecjalizowanej w pielęgnacji skóry wrażliwej. Taki typ skóry deklaruje aż 71% konsumentów. Część z nich zmaga się dodatkowo z innymi dermatozami. Aveeno ma ambicję zaspokojenia tego rosnącego popytu.
Background
Marka Aveeno została stworzona w 1945 roku w USA przez braci Musher.
Aktywnymi składnikami wszystkich produktów Aveeno są koloidalny owies i ekstrakty z owsa, składniki znane z działania łagodzącego i wzmacniające ochronę płaszcza hydrolipidowego skóry oraz korzystne dla jej mikrobiomu. Marka oferuje szerokie portfolio produktów do pielęgnacji skóry wrażliwej, atopowej, dotkniętej egzemą, łagodną łuszczycą, przebarwieniami, trądzikiem. Nazwa marki wzięła się od naukowej nazwy owsa zwyczajnego, Avena sativa.
W USA marka należy do farmaceutycznego koncernu Kenvue (wcześniej Johnson & Johnson). 12 listopada 2021 r. Johnson & Johnson ogłosił, że wydzielił swój dział zdrowia konsumenckiego jako osobną firmę, aby usprawnić działalność. Nowa firma przejęła więc w Stanach Zjednoczonych znane marki konsumenckie, w tym Aveeno, Band-Aid, Listerine, Bebe, Neutrogenę i Tylenol, a Johnson & Johnson pozostał w sektorach farmaceutycznym i urządzeń medycznych. Spółka Kenvue jest notowana na nowojorskiej giełdzie.
Nowe rynki - duże wyzwania
Wejście nowej marki dermokosmetycznej na nowe rynki, na których od lat aktywnie działają inne mocne brandy dermokosmetyczne, wiąże się z poważnymi wyzwaniami oraz inwestycjami w sprzedaż i marketing. Kluczowe będzie budowanie świadomości i rozpoznawalności brandu oraz rozwój dystrybucji, co jest operacją zdecydowanie kosztowną. Rynek dermokosmetyczny w Polsce jest mocno konkurencyjny - z obecnością globalnych liderów i mocnych marek lokalnych. Za Aveeno stoi jednak duży koncern, którego inne marki mają ugruntowaną pozycję rynkową. Doświadczenie wypracowane przez lata działalności J&J będzie zapewne atutem dla rozwoju marki.