Sieć stacjonarna Rossmanna kolejny rok z rzędu się powiększyła - o 124 drogerii. Na koniec ub.r. działało ich 1 787 w 684 miejscowościach. Zaś sklep internetowy firmy jest w czołówce najpopularniejszych platform e-commerce w Polsce - w styczniu br. odwiedziło go 6,13 mln użytkowników, spędzając średnio po 6 minut i 30 sekund (dane z badania Mediapanel). - W roku 2023 r. wprowadziliśmy do naszej oferty ponad 10 tys. nowych produktów, które są odpowiedzią na najnowsze trendy w dbaniu o urodę i zdrowie - podkreślono w sprawozdaniu firmy.
Zysk na poziomie sprzedażowym brutto wzrósł z 1,42 do 1,66 mld zł, a na poziomie operacyjnym - z 1,37 do 1,6 mld zł. Z kolei zysk netto sięgnął 1,31 mld zł, wobec 1,12 mld zł rok wcześniej i przy wzroście kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 278,35 do 327,27 mln zł. Spółka zapłaciła też 167 mln zł podatku od sprzedaży detalicznej.
W br. Rossmann Supermarkety Drogeryjne Polska planuje otworzyć ponad 130 drogerii oraz rozpocząć rozbudowę regionalnego magazynu w Pyskowicach w województwie śląskim. - Powiększenie magazynu zapewni nam płynną obsługę logistyczną zwiększającej się sieci drogerii oraz rosnącego asortymentu produktów oferowanych naszym klientom - podkreślono w sprawozdaniu.