Drogeria internetowa eZebra stała się własnością Dino Polska

Drogeria internetowa eZebra stała się własnością Dino Polska

Dino Polska, właściciel sieci sklepów Dino, sfinalizował przejęcie większościowego pakietu udziałów drogerii internetowej eZebra.pl. Zyskał też prawo do kupna jej pozostałych walorów.

W ramach umowy Dino Polska za udziały stanowiące 75 proc. podwyższonego kapitału spółki eZebra zapłacił 63 mln zł, z czego 11,5 mln zł poszło na podwyższenie owego kapitału, a 51,5 mln zł to cena obecnych udziałów. Dino Polska na mocy opcji call ma prawo do kupna pozostałych 25 proc. udziałów, a ich posiadacze - sprzedaży tych walorów w ramach opcji put. Obie opcje będą obowiązywać przez 6 miesięcy od upływu odpowiednio 5 lat i 6 miesięcy (w przypadku opcji call) oraz 5 lat i 9 miesięcy (w przypadku opcji put) od realizacji transakcji. - Cena za udziały w ramach opcji została ustalona jako 25 proc. z kwoty stanowiącej iloczyn wyniku EBITDA eZebra za rok poprzedzający realizację opcji oraz mnożnika 9 w przypadku Opcji Call i 8 w przypadku Opcji Put, w obu przypadkach pomniejszonej o zadłużenie netto eZebra - napisano w komunikacie Dino Polska.

Transakcję zapowiedziano w październiku ub.r. Na początku listopada zgodę na jej przeprowadzenie wyraził prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a w połowie grudnia założyciele eZebra.pl uzyskali stosowną zgodę od banku kredytującego spółkę.

Dino Polska podkreśliło, że chce razem z założycielami i obecną kadrą menadżerską przejmowanych spółek działać „w celu dalszego rozwoju działalności drogerii eZebra.pl i wspólnego budowania kompetencji w obszarze e-commerce”. Założyciele eZebra pozostaną w zarządzie spółki

# Newsy handel
 reklama