Po raz kolejny Velvet wyznacza nowe standardy. Tym razem proponuje chusteczki kosmetyczne, na opakowaniach których znalazły się obrazy cenionego artysty – Pawła Kowalewskiego. To jeden
z założycieli legendarnej formacji artystycznej Gruppa.
Prace Kowalewskiego znajdują się w wielu prestiżowych kolekcjach i galeriach. Dzięki przyjęciu przez artystę propozycji współpracy i użyczeniu obrazów, powstała nowa jakość – zarówno w koncepcji opakowań, jak i myśleniu o sztuce: na produkcie codziennego użytku znalazły się obrazy znanego współczesnego polskiego artysty.
W tym przypadku znamiennym jest fakt, że współpraca twórców z markami właściwa jest dla obszaru produktów z wyższych półek. Prezentacja dzieł sztuki na pudełkach tak popularnego w każdym domu produktu, jakim są chusteczki, przełamuje więc dotychczasowe myślenie. Linia Velvet Art dzięki temu, że jest przenośną galerią, sprawia, że sztuka staje się czymś dosłownie na wyciągnięcie ręki, a pudełko z wybranym obrazem uruchomia wyobraźnię i zachęca do własnej interpretacji.
- Jako lider staramy się wyznaczać trendy i nowe standardy, by obcowanie z produktem pobudzało wyobraźnię, a nie tylko spełniało powierzone mu funkcje, było czymś więcej. Obrazy Pawła Kowalewskiego pasują tu idealnie. Dzięki współpracy z artystą wprowadziliśmy na rynek przedmioty codziennego użytku, które stały się nośnikiem ważnych wizualnie treści, dając konsumentom wiele możliwości interpretacyjnych, w zależności od nastroju i kontekstu. Sztuka charakteryzuje się tym, że wzbudza emocje – zarówno cieszy, jak i wzrusza do łez. Ta idea współgra też z przeznaczeniem samego produktu! - komentuje Monika Sypek, dyrektor marketingu w Velvet CARE.
Paweł Kowalewski użyczył 6 dzieł, z których każdy ma głębokie znaczenie, jest pełnym pytań komentarzem do rzeczywistości, odwołaniem do tekstu literackiego czy życia osobistego. Są to: „Szczęście”, „Radosne perlenie się słońca w wodzie”, „Painkiller”, „Fiedes against Intellectus”, „Rzeczywisty nie jest świat, w którym żyjemy i który...” oraz „Biesy”.