Konsumenci odkrywają nowe sposoby wykorzystania tego produktu do tworzenia modnych stylizacji. Na platformach społecznościowych dzielą się coraz bardziej oryginalnymi pomysłami: konturówka może zostać wykorzystana przy tworzeniu francuskiego manicure czy jako cień do powiek. Niemałe znaczenie ma również fakt, że makijażowe trendy z lat 90. przeżywają od kilku lat swój renesans.
Na Pintereście wyszukiwanie hasła „usta z lat 90.” wzrosło o 760%, według letniego raportu trendów platformy na 2024 rok. Nic więc dziwnego, że oldskulowe “lip combo” - takie jak ciemna konturówka z jaśniejszą szminką, cieszy się teraz szczególną popularnością.
Sprzedaż konturówek wzrosła w 2024 roku - dane Circana wskazują na wzrost o 28% w porównaniu z poprzednim rokiem. Konturówki do ust zdecydowanie wkraczają w nową erę.
W formułach produktów pojawiają się innowacje (np. viralowa konturówka peel-of od Sacheu), a na sklepowych półkach można znaleźć coraz szersze palety odcieni. Konsumenci są kreatywni i znajdują wiele zastosowań jednego produktu. Marki zauważają ten trend i wychodzą klientom naprzeciw, oferując konturówki jako narzędzia do tworzenia różnych efektów – od podkreślonych, pełniejszych ust po alternatywę dla wypełniaczy do ust.