Wielki powrót konturówek do ust

Wielki powrót konturówek do ust

Klienci na nowo pokochali konturówki do ust. Odrodzenie tego produktu nie jest jedynie wynikiem nostalgii za latami dziewięćdziesiątymi i wzmożeniem popularności stylu y2k (czerpiącego inspirację z mody przełomu wieku). Kluczowym elementem popularności konturówek jest wszechstronność ich zastosowania. 

Konsumenci odkrywają nowe sposoby wykorzystania tego produktu do tworzenia modnych stylizacji. Na platformach społecznościowych dzielą się coraz bardziej oryginalnymi pomysłami: konturówka może zostać wykorzystana przy tworzeniu francuskiego manicure czy jako cień do powiek. Niemałe znaczenie ma również fakt, że makijażowe trendy z lat 90. przeżywają od kilku lat swój renesans.  

Na Pintereście wyszukiwanie hasła „usta z lat 90.” wzrosło o 760%, według letniego raportu trendów platformy na 2024 rok. Nic więc dziwnego, że oldskulowe “lip combo” -  takie jak ciemna konturówka z jaśniejszą szminką, cieszy się teraz szczególną popularnością.  

Sprzedaż konturówek wzrosła w 2024 roku - dane Circana wskazują na wzrost o 28% w porównaniu z poprzednim rokiem. Konturówki do ust zdecydowanie wkraczają w nową erę.  

W formułach produktów pojawiają się innowacje (np. viralowa konturówka peel-of od Sacheu), a na sklepowych półkach można znaleźć coraz szersze palety odcieni. Konsumenci są kreatywni i znajdują wiele zastosowań jednego produktu. Marki zauważają ten trend i wychodzą klientom naprzeciw, oferując konturówki jako narzędzia do tworzenia różnych efektów – od podkreślonych, pełniejszych ust po alternatywę dla wypełniaczy do ust.

z: Cosmetics Business, Why lip liner's comeback goes beyond 90s nostalgia
(IL)
# Raporty tematyczne
 reklama