Hannah Cook jest szefową działu wzrostu i innowacji w The Pull Agency, która przeprowadziła w styczniu 2024 roku badania nad grupą kobiet w wieku 43-58 lat w raporcie Gen X: Niewidzialne Pokolenie. W taki sposób opisuje tę grupę demograficzną:
- Wiele z tych kobiet jest u szczytu swojej kariery. Poza obowiązkami zawodowymi, muszą przeznaczać czas na zajmowanie się nastoletnimi dziećmi. Nierzadko muszą także opiekować się swoimi rodzicami. Z tego powodu nie mają czasu na marketingowe bzdury i sztuczki. Nie chcą też przeznaczać czasu wolnego na szukanie odpowiednich kosmetyków. Zależy im na prostym przekazie: czy dany produkt działa i czy może im pomóc? - mówi Cook w rozmowie z Cosmetic Business.
Kiedy przeprowadziliśmy nasze badania fokusowe, odczuliśmy spore zaangażowanie ze strony kobiet. Uczestniczki opowiadały o swoim procesie przy wyborze odpowiednich kosmetyków. Najwyżej cenią własną intuicję, ale jednocześnie są otwarte na wskazówki i chcą, aby ktoś powiedział im, które produkty będą dla nich pomocne. Nie chcą marketingowych bzdur, które się z tym wiążą, uważają je za irytujące - wyjaśnia.
Cook podsumowuje: - Dla Gen X jest oczywiste, kiedy marka nie jest szczera. To pokolenie charakteryzuje się pragmatyzmem i wysoko ceni otwartą komunikację na płaszczyźnie firma-konsument. Zależy im na szczerych komunikatach wysyłanych wprost i bez zbędnych ceregieli.
Życiowe doświadczenie X-ów uodporniło tę grupę wiekową na kłamstewka, nieścisłości i puste obietnice, jakimi przez lata karmiły je przekazy reklamowe. Proste, szczere i rzetelne informacje o produktach są dla nich ważniejsze niż marketingowy “bullshit”.