Jak wynika z badania Taking Stock With Teens przeprowadzonego przez bank inwestycyjny Piper Sandler's konsumenci z pokolenia Z (średnia wieku w badaniu to 16 lat) wydają około 374 USD rocznie na kosmetyki, co stanowi wzrost o 10% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Wydatki we wszystkich kategoriach wzrosły, z wyjątkiem pielęgnacji włosów, która pozostała na tym samym poziomie rok do roku.
Perfumy okazały się najszybciej rozwijającą się kategorią, ze wzrostem o 22% w porównaniu z rokiem 2024.
e.l.f. Beauty utrzymała swoją pozycję najlepszej marki kosmetycznej wśród młodych kupujących, ale badacze zauważyli, że jej udział spadł o trzy punkty. Około 35% nastolatków stwierdziło, że kupuje właśnie tę markę drogeryjną. Rare Beauty Seleny Gomez jest drugą najpopularniejszą marką (9%), a zaraz za nią Maybelline należąca do L’Oréal (6%).
Gigant detaliczny Sephora pozostał najpopularniejszym miejscem docelowym dla nastolatków kupujących kosmetyki, a następna w kolejności jest sieć Ulta Beauty. Trzecie miejsce przypadło Bath & Body Works. Okazało się również, że to tu nastolatki lubią kupować zapachy, a na kolejnych pozycjach znalazły się marki Sol de Janeiro i Victoria’s Secret.
CeraVe, The Ordinary i La Roche-Posay to trzy najlepsze marki w pielęgnacji skóry wymienione w raporcie. W przypadku pielęgnacji włosów, nastoletni klienci powiedzieli, że najchętniej wydają pieniądze na marki Amika, Not Your Mother’s i Olaplex.
Nastolatków zapytano również o przewidywania co do kondycji ich finansów w najbliższej przyszłości. Większość odpowiedziała, że spodziewa się pogorszenia. Spośród ponad 6000 ankietowanych 57% miało negatywne perspektywy, podczas gdy 19% uważało, że sytuacja się poprawi, a 23% stwierdziło, że raczej się nie zmieni.
Badanie wykazało, że Instagram pozostaje najczęściej używaną aplikacją społecznościową, z której korzysta 87% nastolatków miesięcznie. TikTok pozostał na niezmienionym poziomie 79%, podczas gdy Snapchat poprawił się do 72%.