Były one również punktem wyjścia dla stworzenia długofalowej strategii marki pod hasłem Green Beauty, którą Garnier kontynuuje swoje wcześniejsze działania na rzecz środowiska.
Jej kluczowe założenia przedstawiono podczas wyjątkowego rejsu. Transmisja e-eventu Garniera odbyła się z płynącej po Wiśle barki. Wybór takiej lokacji nie był przypadkowy – królowa polskich rzek idealnie obrazuje większość przemian środowiskowych, zachodzących w dzisiejszym świecie. Wydarzenie współprowadziły ambasadorki marki Agnieszka Więdłocha i Katarzyna Bujakiewicz.
W obszarze zainteresowań marki Garnier znajduję się nagłaśnianie i szerzenie wiedzy na temat wyzwań, z którymi mierzy się nasza planeta, a także aktywne uczestnictwo na rzecz poprawy stanu środowiska.
Dlatego też marka postanowiła stworzyć i stopniowo wdrażać program zrównoważonej produkcji, którego celem jest dobro natury. W jej ramach Garnier podejmuje zielone zobowiązania w pięciu kluczowych obszarach: opakowania, formuły produktów, proces produkcyjny, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców oraz walka z zanieczyszczeniem plastikiem.
Podczas wydarzenia omówiono każdy z problemów, wyzwań stojących przed marką i całą branżą kosmetyczną, a także zaprezentowano przejrzysty plan działania, aby te zobowiązania spełnić.
Prowadzący i zaproszeni eksperci rozmawiali o tych ważnych zagadnieniach na iBarce płynącej po Wiśle.
Już sam wybór miejsca jest nieprzypadkowy i niesie konkretny komunikat, który przekazuje Garnier. Jak powiedziała współprowadząca, dyrektor komunikacji marki L’Oreal Polska i Bałtyki – Katarzyna Chaber, wprowadzając w tematykę spotkania: Wisła to najdłuższa rzeka w Polsce, która jest swoistym krwioobiegiem naszego kraju.
To swoista metafora dzisiejszej dyskusji o kondycji naszej planety i o tym, jak możemy ją wspomóc.
Sama iBarka również nie pozostaje bez szerszego kontekstu. Jej głównym celem i misją jest popularyzacja Wisły. Pływający obiekt przeznaczony jest do spotkań i debat na temat kondycji środowiska, z największym naciskiem na stan rzek w Polsce.