Z milionerki miliarderka - kosmetyki okazały się superdochodowym biznesem dla Rihanny

Z milionerki miliarderka - kosmetyki okazały się superdochodowym biznesem dla Rihanny

Rihanna, jedna z najpopularniejszych piosenkarek na świecie, dołączyła do grona osób posiadających dziewięciozerowy majątek. Większość bogactwa artystki nie jest jednak efektem jej działalności muzycznej, lecz wynika z należących do niej biznesów związanych z branżą modową i kosmetyczną.

Pochodząca z Barbadosu wokalistka, aktorka i właścicielka marek kosmetycznej i odzieżowej posiada majątek, którego wartość wynosi 1,7 mld dol. W najnowszym wydaniu magazynu “Forbes” napisano, że Rihanna "jest obecnie najbogatszą wokalistką na świecie i drugą najbardziej zamożną przedsiębiorczynią świata". Wśród celebrytek wyprzedza ją tylko amerykańska prezenterka i producentka telewizyjna Oprah Winfrey.

W artykule podkreślono, że większość bogactwa artystki pochodzi z przedsięwzięć niezwiązanych z muzyką, przede wszystkim należących do niej marek Fenty Beauty oraz Savage x Fenty.

Rihanna jest jedną z najbardziej kasowych piosenkarek w historii. Znana z takich utworów jak "Umbrella," "Only Girl (In the World)," czy "Work" artystka otrzymała dotychczas 9 nagród Grammy, 13 nagród American Music Awards i 12 nagród Billboard Music Awards. Ostatnimi czasy piosenkarka mniej skupia się na muzyce. Jednocześnie rozwija swoją pozycję na rynku kosmetycznym.

Marka Fenty Beauty, którą Rihanna współdzieli w równych częściach z francuskim konglomeratem modowym LVMH, zadebiutowała w 2017 r. i od samego początku istnienia przyciągnęła rzesze konsumentów. W pierwszym roku kalendarzowym Fenty Beauty odnotowała 550 milionów rocznych przychodów, podaje Forbes.

Inny z biznesów Rihanny, producent bielizny Savage x Fenty, został założony w 2018 r. jako spółka typu joint venture. Współtwórcą marki jest TechStyle Fashion Group, który jest jednocześnie większościowym udziałowcem firmy (do Rihanny należy 30 proc. udziałów w Savage x Fenty). W tym roku firmie udało się pozyskać 115 mln dol. finansowania, co sprawiło, że wartość marki przekroczyła 1 mld dol. Zgromadzone środki mają teraz zostać przeznaczone na otwarcie sklepów spod szyldu Savage x Fenty.

# Newsy producenci
 reklama