Właścicielki Ministerstwa Dobrego Mydła w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Właścicielki Ministerstwa Dobrego Mydła w finale konkursu EY Przedsiębiorca Roku

Ministerstwo Dobrego Mydła to dynamicznie rozwijająca się marka kosmetyczna. Ma swój styl, sznyt i duże grono oddanych fanów. Mimo relatywnie krótkiego czasu na rynku cieszy się wysoką rozpoznawalnością, wyjątkowym zaufaniem i sympatią konsumentów.

Urszula Ośmiałowska i Anna Bieluń, prywatnie siostry, biznesowo założycielki marki Ministerstwo Dobrego Mydła, znalazły się w ścisłym finale prestiżowego konkursu  EY Przedsiębiorca Roku, gdzie powalczą o zwycięstwo w kategorii Nowy Biznes. Konkurują z Robertem Stachurskim (GlucoActive) oraz Nicole Sochacki-Wójcicką i Jakub Wójcickim (Roger Publishing).

Założycielki MDM, zafascynowane naturalnymi kosmetykami, najpierw produkowały domowe mydło dla siebie, a potem także dla znajomych. Obecnie prawie połowę przychodów firmy generują klienci B2B – drogerie i sklepy, w których prowadzona jest sprzedaż produktów Ministerstwa Dobrego Mydła. Od niedawna również wyroby Ministerstwa Dobrego Mydła wprowadzane są na rynki zagraniczne, m.in. do sklepów w Niemczech. Przedsiębiorczynie stawiają na możliwie najlepszy produkt i doskonałą obsługę klienta. Największym wyzwaniem jest dla nich zapewnienie stałych dostaw surowców pochodzących z całego świata i rozwijanie technologii produkcyjnych. W ramach rozwoju firmy właścicielki systematycznie ulepszają jednak proces produkcji, wdrożyły lean management oraz automatyzację części procesów.

"Kiedy przedstawiciele komisji zadzwonili z informacją, że jadą spotkać się z nami w Szczecinie, przyjęłyśmy ich z radością i luzem, bo znów, nie liczyłyśmy na nic więcej. Kiedy telefonami, pośród grudniowego zamieszania, kręciłyśmy filmik będący kolejnym etapem działania - byłyśmy już pewne, że nic z tego nie będzie. Zaproszenie na osobiste spotkanie z komisją wydawało nam się czymś nie z tej ziemi, ale umówmy się, kolejny etap był zarezerwowany dla najlepszych. Nogi trzęsły się pod nami, kiedy znalazłyśmy się w ogniu pytań zadawanych przez 13 niesamowitych jurorów, którzy dotykali najczulszych punktów Ministerstwa i oczekiwali od nas spójnej i przemyślanej strategii rozwoju. Wyszłyśmy ze spotkania przekonane, że to koniec naszej drogi, bo do finału w naszej kategorii Nowy Biznes przejdą nie więcej niż 4 firmy. Następnego dnia otrzymałyśmy wiadomość, że znajdujemy się w grupie 12 polskich finalistów, obok przedsiębiorców i przedsiębiorczyń, którzy budzą nasz respekt i ogromny szacunek." - tak o swojej drodze do ścisłego finału piszą założycielki firmy w mediach społecznościowych MDM.

To nie jedyne reprezentantki sektora kosmetycznego w tej edycji konkursu. W kategorii Produkcja i Usługi do finału weszła Ewa Chodakowska, założycielka i wiceprezes BeBio oraz kilku innych marek rozwijanych pod parasolem jej marki osobistej. 

- Tegoroczna edycja konkursu przyniosła obfitość mocnych kandydatur do nagrody. Co szczególne, widzimy liczną reprezentację przedsiębiorców, którzy swoją działalność biznesową, a czasem nawet całe swoje życie, poświęcili zagadnieniom związanym ze zdrowiem, propagowaniem aktywnego stylu życia i poprawą jego jakości. Jest to znak najnowszych czasów, choć  dynamiczny rozwój tego segmentu rynku obserwowany był jeszcze przed wybuchem pandemii. Tegoroczni finaliści reprezentują różne branże, mają też różne doświadczenia - uważa Marek Jarocki, audytor konkursu EY Przedsiębiorca Roku.

Polskich laureatów konkursu EY Przedsiębiorca Roku poznamy w marcu. Trzymamy mocno kciuki za Ministerstwo!

# Newsy producenci
 reklama