Właściciel marki Vabun ze stratą... Radosław Majdan nie porwał tłumów

Właściciel marki Vabun ze stratą... Radosław Majdan nie porwał tłumów

Początki były obiecujące, jednak perfumeryjny biznes Radosława Majdana jakoś nie idzie. Już drugi rok z rzędu właściciel marki perfum VABUN zanotował stratę. Jak wynika ze sprawozdania finansowego za ubiegły rok spadły także przychody.

W ubiegłym roku założona przez Radosława Majdana oraz MBF Group SA spółka zanotowała przychody na poziomie 1,95 mln zł. W porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku firma wypracowała obroty niższe aż o 35 proc. Rok 2018 firma byłego reprezentanta Polski, a dziś znanego celebryty, zakończyła bowiem przychodami w wysokości 3,02 mln zł. Ubiegły rok nie był także łaskawy pod względem rentowności biznesu. Spółka zajmująca się sprzedażą perfum marki VABUN osiągnęła stratę netto na poziomie 112 tys. zł. W roku 2018 zanotowała 156 tys. zł straty. Tu więc nieco lepiej, choć wciąż na minusie... Ale to właśnie w zmniejszonej stracie netto kierownictwo spółki widzi pozytywne elementy. – Należy zaznaczyć, iż odnotowana strata jest niższa niż w roku ubiegłym. Dzięki temu możemy z optymizmem patrzeć na perspektywy dalszego rozwoju spółki – napisano w sprawozdaniu finansowym.

Początek wydawał się obiecujący

Jeszcze w roku 2016 zysk netto spółki wyniósł 160 tys. zł, by rok później zmaleć do poziomu 92 tys. Także debiut giełdowy przyniósł kilkukrotny wzrost kursu do poziomu nawet 6,44 zł za akcję. Później było już tylko gorzej i cena akcji zanurkowała do obecnych poziomów oscylujących wokół 1 zł.

Nie pomógł spółce Majdana także sądowy spór ze znaną francuską firmą wytwarzającą perfumy Chanel. Polskiej firmie konkurent zarzucił używanie nazwy z oznaczeniem No.5 jednoznacznie kojarzącej się z francuskimi perfumami.

Ostatecznie doszło do porozumienia zakładającego wycofanie perfum marki VABUN ze spornym oznaczeniem oraz zniszczenie wszystkich materiałów promocyjnych dotyczących tej linii perfum.

Słabe perspektywy na 2020

Także obecny rok dla spółki nie rysuje się w różowych barwach. Firma dotknięta skutkami lockdownu i zamknięcia galerii handlowych zaczęła nawet sprzedawać maseczki chirurgiczne. Jak czytamy w dokumencie: – Należy zaznaczyć, iż początek 2020 roku był dla Spółki dość trudnym okresem, ponieważ wybuch pandemii COVID-19 oraz związane z tym ograniczenia w dostępności do galerii, drogerii oraz innych punktów handlowych, w których obecne są kosmetyki VABUN, w znaczący sposób ograniczało możliwość sprzedaży. (...) W odpowiedzi na zmianę otoczenia rynkowego zdecydowaliśmy, aby Spółka, przynajmniej przejściowo, zajęła się dystrybucją maseczek chirurgicznych oraz innego asortymentu medycznego wykorzystywanego do ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa.

Założona przez Radosława Majdana  prowadzi działalność na rynku perfumeryjnym i kosmetycznym. Spółka zajmuje się dystrybucją kosmetyków dla mężczyzn i kobiet, sygnowanych marką RM Vabun®, których receptury są samodzielne opracowywane przez spółkę i zlecane do produkcji zewnętrznym podmiotom. Obecnie w swojej ofercie przedsiębiorstwo posiada 5 linii perfum (dla mężczyzn i kobiet) oraz 3 linie żelów pod prysznic (dla mężczyzn). Model biznesowy zakłada sprzedaż własną, jak również współpracę z dystrybutorami działającymi na danym obszarze lub na terenie całego kraju.

Jak widać mimo aktywności małżeństwa Majdanów w świecie mediów tradycyjnych i cyfrowych, lajki nie przenoszą się automatycznie na sprzedażowe zyski. Nie od dziś wiadomo, że perfumeria nie jest łatwą kategorią w biznesie kosmetycznym...

# Newsy producenci
 reklama