Unilever utrzyma wydatki marketingowe na podobnym poziomie mimo rosnących kosztów produkcji

Unilever utrzyma wydatki marketingowe na podobnym poziomie mimo rosnących kosztów produkcji

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Axe czy Dove chce nadal inwestować w „długoterminową kondycję” swoich brandów pomimo presji rosnących kosztów surowców.

Marketer twierdzi, że obecny poziom inwestycji w markę i marketing jest na „właściwym poziomie”.

Podczas spotkania z inwestorami dyrektor finansowy Unilevera Graeme Pitkethly powiedział, że Unilever będzie nadal inwestować i „wspierać długoterminową kondycję” swoich marek.  - Ponad 80 proc. naszych obrotów jest stabilna lub rośnie siła marki, a nasz udział w wydatkach reklamowych w stosunku do naszego udziału w rynku utrzymał się znacznie powyżej wskaźnika 100 - powiedział Pitkethly. - Podczas gdy w 2020 r. zaobserwowano znaczne różnice między pierwszym i drugim półroczem w fazach wydatkowania BMI, uważamy, że kwota inwestycji za cały rok była na odpowiednim poziomie i zamierzamy utrzymać ją na zasadniczo podobnym poziomie w tym roku. Obroty koncernu w trzecim kwartale wyniosły 13,5 mld euro (11,3 mld funtów), co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Sprzedaż w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy wzrosła o 1,7 proc. do 39,3 mld euro (33,1 mld funtów) - dodał.

Znacząca rola e-commerce

Dyrektor generalny Unilever, Alan Jope, powiedział, że marki koncernu wspiera znacząco e-commerce. - To mit, że nieskończona półka e-commerce faworyzuje marki średniej i małej wielkości. E-commerce jest bardzo korzystny dla odpowiednich dużych marek – są one pierwsze w wyszukiwarkach i listach zakupów – powiedział Jope. Zagregowany biznes e-commerce firmy Unilever wzrósł w trzecim kwartale o 38 proc., co według Jope „znacznie wyprzedza rynek”. E-commerce stanowi obecnie 12 proc. całkowitego obrotu, w porównaniu z 11 proc. w poprzednim kwartale.
Dyrektor generalny Chartered Institute of Marketing, Chris Daly, dodał: - Unilever zidentyfikował e-commerce jako kluczowy kanał przyszłości – nie tylko dla sprzedaży, ale także dla reklamy. Nasza strategia ewoluuje, odchodząc od tradycyjnych platform, takich jak telewizja, w kierunku platform do gier i przesyłania strumieniowego.

# Newsy producenci
 reklama