Udane innowacje produktowe i akwizycje napędzają rozwój Wella Company

Udane innowacje produktowe i akwizycje napędzają rozwój Wella Company

Firma wydaje pierwszy Manifest ESG przedstawiający ambitne cele zrównoważonego rozwoju oraz różnorodności, równości i inkluzywności

Wella Company, światowy lider w segmencie włosów i paznokci o wartości 100 miliardów dolarów w branży kosmetycznej, świętuje udany drugi rok jako samodzielna firma, dostarczając rok do roku dwucyfrowy zysk i wzrost powyżej oczekiwań.

W roku obrotowym 2022, który zakończył się pod koniec czerwca, firma Wella Company przekroczyła wszystkie cele dotyczące wyników finansowych na całym świecie. Od momentu powstania w grudniu 2020 r. Wella odnotowuje ciągły dwucyfrowy zysk i wzrost wyprzedzający oczekiwania i jest jedną z najszybciej rozwijających się firm kosmetycznych w sektorze.

Portfolio firmy Wella obejmuje kultowe marki profesjonalne i detaliczne z branży fryzjerskiej, paznokci i kosmetycznej Wella Professionals, O·P·I, ghd, Briogeo, Nioxin, Sebastian Professional i Clairol.

„Nasze pierwsze dwa lata działalności pokazały nieustanny potencjał portfolio Wella Company – przywracamy doskonałość kategorii zarówno w zakresie włosów, jak i paznokci. Profesjonaliści, jak i konsumenci ponownie zakochują się w naszych pięknych markach” – powiedziała Annie Young-Scrivner, CEO Wella Company. „Nasze niezmiennie dobre wyniki finansowe, w połączeniu z zyskiem i wzrostem udziału w rynku we wszystkich kategoriach, nawet biorąc pod uwagę wymagający kontekst globalny, są dowodem na to, że nasza firma dopiero zaczyna wykorzystywać swój pełny potencjał”.

Rozszerzenie portfolio produktów i sukcesy

Wella Professionals jest nadal liderem portfolio firmy pod względem wzrostu, osiągając dwucyfrowe wyniki oraz zachowując swój udział nr 1 w kategorii Professional Color na całym świecie. Wprowadzenie Shinefinity, profesjonalnej koloryzacji nadającej połysk, początkującej nową kategorię dla Wella, było najsilniejszą w historii firmy nowością na rynku kolorów, osiągając wzrost 4% powyżej celu. Zyskuje również portfolio Care, na czele z Wella Care, Sebastian i Nioxin, generując dwucyfrowy wzrost. Sebastian Professional jest drugą co do wielkości marką profesjonalną Wella Company, która osiągnęła w tym roku dwucyfrowy wzrost, rosnąc na wszystkich kluczowych rynkach, dzięki unikalnym produktom hybrydowym do pielęgnacji i stylizacji, takim jak Dark Oil i No Breaker. Nioxin nadal osiąga dobre wyniki, a przychody netto rosną dwucyfrowo rok do roku w kluczowych regionach, takich jak Ameryka Północna i EMEA. Segment Retail Hair firmy zwiększył przychody netto o prawie +3% w roku obrotowym 2022, jednocześnie zyskując udziały na większości kluczowych rynków.

Przejęcie Briogeo (finalizacja w czerwcu 2022 r.), która jest obecnie jedną z najszybciej rozwijających się marek, jeszcze bardziej wzmocniło portfolio eko-etycznych produktów naturalnych do pielęgnacji włosów. Briogeo sprzedaje jeden z wielokrotnie nagradzanych produktów, głęboko nawilżającą maskę Don't Despair, Repair!, co minutę.

Londyńska firma ghd na nowo definiuje technologię kosmetyczną i nadal dominuje dzięki swojej strategii digital. Marka osiągnęła średnio dwucyfrowy roczny wzrost w ciągu ostatnich 4 lat.

O·P·I jest profesjonalną marką paznokci numer 1 na świecie i numerem 3 w sprzedaży detalicznej w USA. W Stanach Zjednoczonych marka odnotowuje 10 kolejnych miesięcy wzrostu udziałów w kanale Food, Drug, Mass (FDM). Nature Strong, pierwszy lakier do paznokci naturalnego, roślinnego pochodzenia, był tej wiosny numerem 1 na rynku kosmetyków kolorowych wśród wszystkich produktów FDM.

Ekspansja w e-commerce i digital

Wella Company nadal napędza rozwój, poszerzając swój cyfrowy ślad i przyspieszając handel elektroniczny. Jej platforma WellaStore B2B eCommerce nieustannie pozyskuje klientów na całym świecie, pomagając profesjonalistom w salonach zaspokajać potrzeby biznesowe, od ekspresowych zamówień, poprzez planowanie rezerwacji, aż po dostęp do szkoleń. W roku obrotowym 2022 WellaStore zwiększył wolumen sprzedaży o +30%, natomiast bazę klientów o +10%. W swoich konsumenckich kanałach eCommerce firma rozwijała się prawie 2,5 razy szybciej niż cały rynek włosów, zwłaszcza w regionach EMEA i APAC.

Zaangażowanie w ESG

Firma stale się rozwija, zwiększając swoje zaangażowanie w zrównoważony rozwój i wpływ społeczny poprzez swoje trzy filary: Ludzie, Planeta i Produkty. W czerwcu 2022 roku Wella Company ogłosiła swoje cele środowiskowe oraz udział w UN Global Compact, największej na świecie inicjatywie na rzecz zrównoważonego rozwoju w biznesie. Równolegle z drugą rocznicą powstania Wella Company wydała Manifest ESG, pierwszą oficjalną publikację swojego zaangażowania na rzecz ochrony środowiska, społeczeństwa i ładu korporacyjnego (ESG), a także nowy Kodeks postępowania WE Care. Spółka opublikuje swój pierwszy formalny raport ESG w 2023 roku.

# Newsy producenci
 reklama