To będzie duża transakcja - sprzedaż Aesop praktycznie przesądzona

To będzie duża transakcja - sprzedaż Aesop praktycznie przesądzona

L'Oréal kupi markę Aesop w transakcji, która wycenia się na 2,5 miliarda USD. To największe przejęcie marki w historii francuskiego giganta kosmetycznego.

Sprzedaż została ogłoszona  przez brazylijską firmę Natura & Co 2 kwietnia. Aesop, który jest marką znaną z luksusowych produktów do pielęgnacji twarzy i ciała, dołączy do portfolio największego koncernu kosmetycznego. Ta transakcja będzie największym przejęciem innej marki przez L'Oréal. Do tej pory w  kategorii M&A wygrywał zakup YSL Beauté za 1,7 miliarda dolarów w 2008 roku.

Jak powiedział dyrektor generalny Natura & Co Fabio Barbosa, pozbycie się Aesop pomoże zmniejszyć zadłużenie i skupić się na innych ścieżkach wzrostu.

Firma Aesop została założona w Melbourne w Australii w 1987 roku. Natura kupiła 65% udziałów w tym przedsiębiorstwie w 2012 roku, a formalnie przejęła ją w 2016 roku. Od tego czasu sprzedaż Aesop wzrosła prawie 20-krotnie: z 28 milionów dolarów w 2012 roku do 537 milionów dolarów w 2022 roku. W ciągu ostatniego roku Aesop odnotował dwucyfrowy wzrost przychodów.

Firma sprzedaje swoje produkty na 29 rynkach. Marka ma nadzieję na dalszą ekspansję zwłaszcza w Chinach kontynentalnych, gdzie w zeszłym roku otworzyła swoje pierwsze sklepy stacjonarne.

- Aesop czerpie ze wszystkich dzisiejszych prądów wznoszących - powiedział w oświadczeniu dyrektor generalny L'Oréal Nicolas Hieronimus. - L'Oréal przyczyni się do uwolnienia jej ogromnego potencjału wzrostu, zwłaszcza w Chinach i punktach duty free – dodał.

Przewiduje się, że transakcja zostanie zamknięta w trzecim kwartale tego roku.

# Newsy producenci
 reklama