Spółka Dr Irena Eris odkłada w czasie wejście na giełdę

Spółka Dr Irena Eris odkłada w czasie wejście na giełdę

Prace nad prospektem Dr Irena Eris zostały zawieszone - podano na stronie KNF. Spółka w komunikacie prasowym poinformowała, że zarząd w porozumieniu z akcjonariuszami i doradcami, podjął decyzję o czasowym zawieszeniu postępowania z uwagi na niekorzystną sytuację na rynkach finansowych w Polsce i na świecie.

Firma kosmetyczna Dr Irena Eris złożyła w marcu prospekt w Komisji Nadzoru Finansowego w związku z rozważaną ofertą publiczną akcji i debiutem na GPW.

"Nasze plany giełdowe pozostają aktualne. Chcemy kontynuować prace nad pierwszą ofertą publiczną, a po zatwierdzeniu prospektu przez Komisję Nadzoru Finansowego, planujemy przeprowadzić IPO i zadebiutować na GPW. Zwróciliśmy się natomiast do KNF z wnioskiem o zawieszenie postępowania w sprawie zatwierdzenia prospektu, co jest pochodną obecnej sytuacji na rynkach kapitałowych w Polsce i na świecie. Będziemy na bieżąco monitorować otoczenie, tak aby w odpowiednim momencie powrócić do realizacji naszych planów" - powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Paweł Orfinger.

Grupa jest polskim producentem kosmetyków i właścicielem marek Dr Irena Eris, Pharmaceris, Emotopic, Lirene i Under Twenty. Ponadto jest operatorem trzech luksusowych hoteli SPA w Krynicy-Zdroju, na Wzgórzach Dylewskich (Mazury Zachodnie) i w Polanicy-Zdroju oraz właścicielem i operatorem sieci 25 salonów kosmetycznych pod markami Kosmetyczny Instytut Dr Irena Eris oraz Dr Irena Eris Beauty Partner. Firma została założona w 1983 r.

Pod koniec marca br. Spółka Dr Irena Eris złożyła prospekt w KNF w związku z rozważaną ofertą publiczną akcji i debiutem na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW). Publiczna oferta akcji miała na celu umożliwienie realizacji strategii grupy zarówno w segmencie kosmetycznym jak i w segmencie usług hotelarskich premium.

Z działalności w segmencie kosmetycznym w 2019 r. pochodziło 79,4 proc. przychodów grupy, w 2020 r. 80,8 proc., a w 2021 r. 80,9 proc. Z kolei segment usług hotelarskich odpowiadał odpowiednio za 20,6 proc. przychodów, w 2020 r. za 19,2 proc., a w zeszłym roku za 19,1 proc.

Grupa zatrudnia łącznie 850 osób, z czego ponad pięćset w segmencie kosmetycznym.

# Newsy producenci
 reklama