Przejęcia, fuzje i obiecujące partnerstwa - największy koncern kosmetyczny wciąż poszerza portfolio

Przejęcia, fuzje i obiecujące partnerstwa - największy koncern kosmetyczny wciąż poszerza portfolio

Nowe marki w portfolio i obiecujące partnerstwa – Grupa L’Oréal stawia na rozwój kosmetycznego biznesu śledząc i odpowiadając na trendy oraz nawiązując strategiczne partnerstwa

Ostatnie pół roku w Grupie L’Oréal upłynęło pod znakiem intensywnego rozwoju. Firma poszerzyła swoje portfolio o kolejną markę dermokosmetyków CeraVe, wprowadzając ją na nowe rynki, w tym na rynek polski. Do bogatego portfolio L’Oréal globalnie dołączyła także amerykańska marka Pulp Riot oferująca profesjonalne kosmetyki do koloryzacji włosów. Lider branży kosmetycznej nawiązał ponadto współpracę z prestiżowym domem mody Valentino oraz z marką kosmetyków dla mężczyzn House 99, stworzoną przez Davida Beckhama.

Od momentu założenia firmy, ponad sto lat temu, L’Oréal stopniowo buduje globalne portfolio kultowych marek, które tworzą najbogatszą i najbardziej zróżnicowaną ofertę w branży kosmetycznej. Powiększanie portfolio marek to podstawa strategii L’Oréal na świecie zapewniająca długotrwały rozwój grupy.

CeraVe – zdrowie równa się piękno

Marka CeraVe powstała w 2005 roku w Stanach Zjednoczonych. Pod skrzydła L’Oréal trafiła niedawno, bo w 2017 r., ale po rozszerzeniu dystrybucji jest już dostępna również w Polsce. W Stanach Zjednoczonych kosmetyki CeraVe cieszą się ogromną popularnością i są obecnie najczęściej polecanymi przez dermatologów produktami nawilżającymi dla suchej skóry[1]. Kolejna marka w rodzinie dermokosmetyków to odpowiedź L’Oréal na globalny trend, zgodnie z którym coraz więcej konsumentów stawia znak równości między dbaniem o urodę i dbaniem o zdrowie, a co się z tym wiąże - poszukuje produktów, które nie tylko upiększają, ale także chronią i pielęgnują skórę. W podstawowej ofercie marki CeraVe znajdują się kosmetyki przeznaczone do mycia i nawilżania skóry twarzy oraz ciała. Ich formuła została opracowana przy współpracy lekarzy dermatologów, którym udało się połączyć siłę ceramidów wzmacniających i odbudowujących naturalną barierę ochronną skóry z unikalną technologią MultiVesicular Emulsion (MVE), umożliwiającą stopniowe i skuteczne uwalnianie składników, dzięki czemu skóra pozostaje nawilżona na dłużej. Kosmetyki CeraVe w Polsce są dostępne w wybranych aptekach.

Pulp Riot pod skrzydłami L’Oréal

Do bogatego portfolio marek L’Oréal dołączyła także amerykańska marka Pulp Riot, oferująca profesjonalne kosmetyki do koloryzacji włosów. Marka Pulp Riot zadebiutowała na rynku w 2016 r. W odróżnieniu od innych producentów profesjonalnych produktów do koloryzacji włosów, od początku swoją komunikację marketingową bardzo silnie oparła o kanały social media, co pozwoliło jej w krótkim czasie dotrzeć do fryzjerów i stylistów na całym świecie. Dziś profil marki na Instagramie śledzi ponad 675 tys. osób. Produkty Pulp Riot dostępne są obecnie w Stanach Zjednoczonych w sieci dystrybucji SalonCentric, ale są już plany ekspansji na inne rynki.

Piękno z górnej półki – L’Oréal i Valentino łączą siły

Ogłoszone niedawno podpisanie umowy o długofalowej współpracy z prestiżowym domem mody Valentino to z kolei krok L’Oréal w kierunku powiększenia portfolio produktów luksusowych, w tym zapachów. Założony w 1960 r. w Rzymie dom mody Valentino słynie z krawiectwa łączącego najlepsze tradycje włoskiego haute couture z na wskroś współczesnym, innowacyjnym spojrzeniem na modę, jakie prezentuje dyrektor kreatywny firmy, Pierpaolo Piccioli. Dom mody Valentino jest dziś synonimem piękna, unikalności i nowoczesności zarówno jeśli chodzi o kolekcje ubrań, jak i zapachy sygnowane tym logo. Jak zapowiedziano, oficjalna współpraca między Grupą L’Oréal a Valentino rozpocznie się w styczniu 2019 r.

Fokus na K-Beauty i męską pielęgnację

L’Oréal nie tylko kreuje, ale także z uwagą śledzi trendy w pielęgnacji i makijażu, aby oferować konsumentom na całym świecie produkty kosmetyczne, które najpełniej odpowiadają ich oczekiwaniom. W maju tego roku firma poinformowała o włączeniu do swojego portfolio koreańskiej marki Stylenanda, produkującej m.in. cieszące się popularnością na azjatyckim rynku kosmetyki do makijażu 3CE. Obiecująco zapowiada się również partnerstwo, jakie dywizja L’Oréal Luxe nawiązała z debiutującą na rynku marką kosmetyków dla mężczyzn House 99. Produkty stworzone od podstaw przez słynącego z doskonałego wyczucia stylu Davida Beckhama odpowiadają na potrzeby współczesnych mężczyzn, którzy oczekują kompleksowej pielęgnacji dopasowanej do wymagań ich skóry, włosów oraz zarostu.

Wirtualna rzeczywistość a piękno

Digitalizacja to obecnie jeden z najważniejszych trendów wyznaczających kierunek rozwoju przemysłu, także kosmetycznego. Kontynuując strategię inwestowania w nowe technologie oraz zaawansowane rozwiązania cyfrowe L’Oréal nawiązał współpracę z firmą ModiFace, która tworzy aplikacje oparte na sztucznej inteligencji i rozszerzonej rzeczywistości. Pierwsze efekty partnerstwa obu firm można było zobaczyć podczas tegorocznych targów Viva Technology w Paryżu, gdzie L’Oréal przedstawił najnowszą aplikację do wirtualnego makijażu umożliwiającą uzyskanie spersonalizowanych porad, testowanie wybranych kosmetyków oraz koncepcji makijażu w wirtualnym środowisku, a także zakup konkretnych produktów z poziomu platformy. Na tegorocznych targach zadebiutowało także „inteligentne lustro”, czyli innowacyjna technologia pozwalająca na dobranie makijażu do osobistego stylu, nad którą pracowały ModiFace wraz ze wspieranym przez L’Oréal startupem, MemoMi. 

Digitalizacja, w każdej branży, w każdej kategorii biznesu, kreuje rozwiązania, które tworzą nową przestrzeń do budowania marek, wzmocnienia relacji z konsumentami oraz współpracy z partnerami. Na VivaTech pokazaliśmy, jak L’Oréal wdraża digitalizację w kosmetyczne kategorie produktowe

– powiedziała Wioletta Rosołowska, prezes zarządu L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie.

Marki L’Oréal w Polsce:

Obecnie na polskim rynku dostępnych jest 21 marek z portfolio L’Oréal:

  • Dywizja Produktów Profesjonalnych: Kérastase, L’Oréal Professionnel, Matrix, Decléor
  • Dywizja Produktów Szerokiej Dystrybucji: L’Oréal Paris, Garnier, Mixa, Maybelline New York, NYX Professional Makeup
  • Dywizja Kosmetyków Aktywnych: Vichy, La Roche-Posay, CeraVe
  • L’Oréal LUXE: Lancôme, Giorgio Armani, Yves Saint Laurent, Kiehl’s, Biotherm, Ralph Lauren, Helena Rubinstein, Cacharel, Diesel.

[1] Żródło: ProVoice (część firmy badawczej IMS Health), dane z listopada 2017.

# Newsy producenci
 reklama