Primark rozpoczął globalną współpracę z Fairtade

Primark rozpoczął globalną współpracę z Fairtade

Primark ogłosił globalną współpracę z Fairtrade, wprowadzając nową kolekcję kosmetyków na wszystkich 14 rynkach działalności.

W skład nowej linii Wellness wchodzą: masło do ciała, olejek do kąpieli, krem do twarzy, balsam oczyszczający, multibalsam i krem do rąk. Produkty te zostały wyprodukowane z użyciem masła shea i oliwy z oliwek z certyfikatem Fairtrade. Nowy asortyment będzie dostępny w wybranych sklepach w Europie oraz Stanach Zjednoczonych

Partnerstwo Primark i Fairtrade powstało w oparciu o wspólne wartości, jakimi są oferowanie bardziej zrównoważonych produktów oraz poprawa warunków życia i bezpieczeństwa finansowego ludzi w łańcuchach dostaw. Każdy produkt z nowej linii będzie oznaczony znakiem FAIRTRADE, wskazującym, że posiada on certyfikat, dotyczący oferowania lepszych warunków dla rolników i pracowników zaangażowanych w jego produkcję. Korzyści z nowej linii produktów odniosą także producenci masła shea i oliwy z oliwek, którzy mogą teraz sprzedawać swoje produkty na zasadach uznawanych przez Fairtrade.

Masło shea jest cennym źródłem dochodów dla kobiet z obszarów wiejskich, a uprawiając je w ramach certyfikacji Fairtrade, rolnicy mają większe możliwości godnego życia, rozwijania własnej niezależności i przedsiębiorczości oraz doskonalenia metod pracy. Dla plantatorów oliwek certyfikat Fairtrade oznacza, że producenci mają dostęp do bardziej zrównoważonych, długoterminowych umów i uzyskują wyższą cenę za swoją oliwę.

Lynne Walker, Dyrektor w Primark Cares powiedziała:  „W ramach strategii Primark Cares, naszą ambicją jest uczynić zrównoważony asortyment bardziej dostępnym, jednocześnie poprawiając życie tych, którzy wytwarzają nasze produkty. Wiemy, że nie możemy działać w pojedynkę, dlatego bardzo cieszymy się ze współpracy z Fairtrade, podczas której będziemy realizować nasze wspólne cele. Partnerstwo to pomoże nam w osiągnięciu naszych założeń – oferowania przystępnej cenowo kolekcji kosmetyków, na skalę, która pomaga zapewnić lepsze możliwości dla rolników, bez konieczności wiązania jej z wysoką ceną”.

Partnerstwo z Fairtrade jest najnowszym osiągnięciem marki w ramach strategii Primark Cares i jej działań na rzecz wytwarzania bardziej zrównoważonych produktów w przystępnej cenie, zmniejszania swojego wpływu na planetę i poprawy warunków życia pracowników.

# Newsy producenci
 reklama