Prawie 200 mln zł Polacy wydali na środki do dezynfekcji dłoni

Prawie 200 mln zł Polacy wydali na środki do dezynfekcji dłoni

Dziennik "Rzeczpospolita" pisze, powołując się na dane Nielsena, że wartość sprzedaży środków do dezynfekcji rąk zwiększyła się w ciągu ostatniego roku prawie 16-krotnie.

Wartość tego rynku  przekroczyła w tym pandemicznym roku 197 mln zł. A jeszcze w sezonie 2018/2019 odkażacze do rąk były raczej niszowym produktem, stosowanym relatywnie rzadko i w naprawdę awaryjnych sytuacjach.

- W tym roku po wybuchu pandemii Covid-19 te produkty stały się rynkowym hitem – ocenia Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, według którego środki do dezynfekcji wytwarza prawie 80 firm. Spora część z nich ruszyła z tą produkcją w tym roku (również po to, by wyrównać sobie straty sprzedaży w innych segmentach rynku urody), więc dzisiaj preparaty dezynfekujące ma w swojej ofercie niemal każda większa firma kosmetyczna. - Najważniejszym powodem rozszerzenia oferty była pandemia i wyjątkowe potrzeby higieniczne społeczeństwa – podkreśla cytowana w artykule Joanna Kowalczuk, dyrektor marketingu Ziaja Polska. Ta firma żele do dezynfekcji wprowadziła do swojej oferty wiosną tego roku, dodając też do niej żel myjący do ciała i dłoni na bazie składników antybakteryjnych.

Potencjał rynku środków do dezynfekcji dostrzegły też firmy z innych branż, korzystając z decyzji Urzędu Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych (URPL), który w pierwszej połowie marca otworzył szybką ścieżkę rejestracji tych wyrobów. Jak wynika z danych URPL, w grudniu liczba produktów dezynfekujących zarejestrowanych według uproszczonych procedur wzrosła do ponad 3,4 tys., co oznacza, że w tym półroczu w rejestrach urzędu przybyło już ponad 1,4 tys. nowych środków.

źródło: Anita Błaszczak, "Rzeczpospolita", "Druga fala pandemii podgrzała rynek dezynfekcji"
# Newsy producenci
 reklama