Pożegnanie z Becca Cosmetics - marka ogłosiła swój rychły koniec

Pożegnanie z Becca Cosmetics - marka ogłosiła swój rychły koniec

Jedna z bardziej rozpoznawalnych marek makijażowych, założona we wczesnych latach dwutysięcznych, BECCA Cosmetics ogłosiła oficjalnie, że znika z rynku we wrześniu 2021, a jej upadek spowodowała pandemia Covid-19. Przejęta przez Estée Lauder Companies marka o swoim nieuniknionym i bliskim końcu poinformowała na Instagramie.

Decyzja ta jest częścią programu Estée Lauder's Post-COVID Business Acceleration, który został zatwierdzony jeszcze w sierpniu 2020 roku. Według niektórych źródeł Estée Lauder pracuje nad przesunięciem pracowników z marki BECCA do innych marek. Nie wiadomo jednak, ilu pracowników dotyczy ta zmiana i jak wielu z nich straci jednak pracę w wyniku transformacji.

W komunikacie na Inastagramie czytamy, że globalna pandemia wpłynęła na wszystkich - na całym świecie - na wielu poziomach. Miała również ogromny wpływ na biznes. „Musieliśmy podjąć rozdzierającą serce decyzję o zamknięciu marki BECCA pod koniec września 2021 roku”.

Post na Instagramie zakończyła taka oto wiadomość pożegnalna: "Jesteśmy pewni, że duch BECCA będzie żył dalej dzięki Wam wszystkim. Proszę, nie przestawajcie rozświetlać swojego prawdziwego ja. Oświetlajcie swoje ścieżki i przekraczajcie własne granice. Dzielcie się pozytywnością i oświetlajcie drogę innym, wywierając wpływ na ten świat.(...)"

Oświadczenie wywołało szok i niedowierzanie wśród fanek marki. News był gorąco komentowany na IG i Twitterze. „RIP BECCA”, "Grube porządki Estée Lauder, szkoda, że to właśnie BECCA padła ich ofiarą", "Chwila, BECCA Cosmetics zamyka działalność, a ja nadal nie znalazłam lepszego rozświetlacza niż 'Champagne Pop', jestem w rozsypce" - napisała inna.

Pandemia z pewnością wpłynęła na kondycję finansową marki, jednak od kilku lat traciła ona również sprzedażowo, ustępując popularnością markom influencerskim, m. in. Huda Beauty, Anastasia Beverly Hills czy Charlotte Tilbury.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @beccacosmetics

# Newsy producenci
 reklama