Polsko-francuska współpraca w branży kosmetycznej

Polsko-francuska współpraca w branży kosmetycznej

25 kwietnia w Ambasadzie Francji odbyły się spotkania biznesowe „French Beauty Experience 2024”, w których wzięli udział francuscy producenci kosmetyków oraz polscy importerzy, dystrybutorzy i eksperci.

Organizatorem spotkań było Business France – agencja rządu francuskiego przy Ambasadzie Francji w Polsce, której rolą jest promocja międzynarodowego rozwoju francuskich firm. Wydarzenie było częścią większego eventu, organizowanego wspólnie przez biura Business France w Warszawie oraz w Pradze – przedstawiciele francuskich firm przyjechali do Polski prosto z podobnych spotkań w stolicy Czech.

W ponad 30 spotkaniach wzięło udział 7 francuskich marek kosmetycznych, specjalizujących się m.in. w produkcji dermokosmetyków, kosmetyków BIO, ekskluzywnych kosmetyków pielęgnacyjnych do twarzy, ciała i włosów oraz niszowych, ręcznie wytwarzanych perfum. Firmy te poszukują obecnie partnerów handlowych w Polsce, ponieważ nie są jeszcze obecne na polskim rynku. 

W przeddzień spotkań, przedstawiciele francuskich marek wzięli udział w seminarium mającym na celu przybliżenie specyfiki polskiego rynku kosmetycznego. Podczas wystąpień zostały poruszone takie zagadnienia jak: rozwój polskiej gospodarki, kanały dystrybucji kosmetyków, lokalna konkurencja, bieżące tendencje w branży kosmetycznej w Polsce, a także praktyczne aspekty związane z wprowadzaniem nowej marki na polski rynek.

Francja to światowy lider w eksporcie produktów kosmetycznych. W 2022 roku odnotowała rekordowy wzrost wartości eksportu kosmetyków rok do roku (+18,8%), osiągając wartość 19,2 mld euro. Dla Polski Francja jest drugim największym dostawcą kosmetyków, a jej udział w polskim imporcie w tym sektorze wynosi około 18%.

Jesteś importerem kosmetyków i poszukujesz francuskich produktów, warto zajrzeć na platformę Marketplace, gdzie zamieszczane są oferty firm zainteresowanych współpracą.

Dodatkowych informacji dotyczących współpracy z Business France udziala Katarzyna Pietrowska; katarzyna.pietrowska@businessfrance.fr
# Newsy producenci
 reklama