Nowe zapisy w Kodeksie Etyki Reklamy - ważne dla branży kosmetycznej

Nowe zapisy w Kodeksie Etyki Reklamy - ważne dla branży kosmetycznej

Dokument techniczny dotyczący oświadczeń o produktach kosmetycznych – czyli narzędzie, stanowiące zbiór najlepszych praktyk w sektorze, stosowanych przy indywidualnej ocenie zgodności deklaracji marketingowych – z inicjatywy Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego został oficjalnie włączony do Kodeksu Etyki Reklamy.

Dokument Komisji Europejskiej zawiera niewiążące prawnie wskazówki do praktycznego stosowania kryteriów dla deklaracji opisanych w rozporządzeniu 655/2013. Zawarte w nim treści ułatwiają m.in. rozumienie i interpretację kryteriów takich jak uczciwość, prawdziwość udzielanych informacji czy świadomość podejmowanych decyzji. Bez znajomości tego dokumentu nie jest możliwe właściwe tworzenie, ale też ocena deklaracji marketingowych w odniesieniu do ogólnej prezentacji produktu kosmetycznego.

- Rozmowy na temat rozszerzenia Kodeksu Etyki Reklamy o regulacje dla sektora kosmetycznego trwały od kilku miesięcy. Jeszcze w 2019 r. zgłosiliśmy prośbę, a właściwie zasygnalizowaliśmy konieczność włączenia dokumentu technicznego dotyczącego deklaracji marketingowych do Kodeksu Etyki Reklamy - opowiada Blanka Chmurzyńska-Brown, dyrektor generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego. - Formalnie dokument ten zawiera niewiążące prawnie wskazówki, więc włączenie go do Kodeksu znacząco podnosi jego rangę, ale też wzmacnia znaczenie samoregulacji w otoczeniu prawnym naszej branży. Jesteśmy pewni, że także firmy będą go bardziej respektować - dodaje.

Dokument stanowi też praktyczne narzędzie dla arbitrów oceniających przekazy reklamowe z branży kosmetycznej. - Mamy nadzieję, że te wytyczne będą przez nich brane pod uwagę, mogą bowiem diametralnie zmienić rozumienie niektórych przekazów, na które została złożona skarga - tłumaczy Blanka Chmurzyńska – Brown.

Polska Rada Reklamy to druga organizacja branżowa w Europie, która podjęła się tego zadania. Jako pierwsi zrobili to Francuzi – organizacja francuska ARPP w porozumieniu z branżową organizacją FEBEA (https://www.arpp.org/the-arpp/).

# Newsy producenci
 reklama