Nie ma powodu do niepokoju: żele antybakteryjne Dr Szmich są rzeczywiście żelami antybakteryjnymi - część produkcji trafia jednak w opakowania zastępcze

Nie ma powodu do niepokoju: żele antybakteryjne Dr Szmich są rzeczywiście żelami antybakteryjnymi - część produkcji trafia jednak w opakowania zastępcze

W dobie pandemii koronawirusa ludzie masowo poszukują środków do odkażania rąk i dezynfekowania powierzchni. By zwiększyć ich dostępność firmy kosmetyczne szybko reagują na palącą sytuację, przestawiając produkcję na tego typu produkty.

W sieci pojawił się film, w którym jeden z konsumentów odkrył, że pod etykietą żelu do dezynfekcji marki Dr Szmich (producent Delia), kryje się... zmywacz do paznokci. Zaniepokojony sytuacją internauta udostępnił materiał, który rozniósł się po sieci. Firma wystosowała na szczęście dementi i uspokaja konsumentów, że sięgają po pełnowartościowy produkt, który rzeczywiście jest rzeczywiście żelem antybakteryjnym. Cała "afera" wynikła wyłącznie z braku dostępności opakowań na rynku.

Oficjalne stawnowisko firmy:

"Szanowni Państwo,
W związku z rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19 (koronawirus) podjęliśmy działania mające na celu zapewnienie konsumentom produktów szczególnie potrzebnych w zaistniałej sytuacji, czyli żeli o działaniu antybakteryjnym do dezynfekcji rąk bez użycia wody które są produkowane pod marką Dr. Szmich.

Z uwagi na brak opakowań na rynku, w niektórych przypadkach wykorzystujemy puste opakowania po innych produktach, np. puste tuby przeznaczone pierwotnie na inny produkt oklejone właściwą etykietą. Zapewniamy, że zawartość jest zgodna z etykietą, tj. tuba zawiera żel o działaniu antybakteryjnym o zaw. alkoholu 70%. Można się o tym przekonać chociażby po charakterystycznym zapachu alkoholu.

Wyjaśniamy również, że technicznie nie jest możliwe oklejenie etykietą już napełnionej tuby – można okleić wyłącznie pustą tubę.

Standardowy czas oczekiwania na opakowania to 2 miesiące. Przy trwającej epidemii i całkowitym braku na rynku jakichkolwiek środków antybakteryjnych i antywirusowych uznaliśmy, że szybkie działanie w celu ochrony zdrowia Polek i Polaków jest ważniejsze, niż estetyka opakowania.

Gwarantujemy, że w każdym produkcie oznaczonym logo marki Dr. Szmich jest żel o działaniu antybakteryjnym.

Jeżeli ktokolwiek z naszych Klientów nie jest usatysfakcjonowany, może dokonać zwrotu produktu do producenta i otrzymać zwrot 100% ceny detalicznej."

Firma prostuje również nieprawdziwą informację na profilu FB Delia Cosmetics - link tutaj.

Dr Szmich to marka stworzona przez Dr. inż. Józefa Szmicha, absolwenta i wykładowcę Wydziału Biochemii i Biotechnologii Politechniki Łódzkiej, twórcę grupy kapitałowej Delia Cosmetics, który już od ponad dwóch dekad z sukcesami prowadzi działalność w branży kosmetycznej w Polsce i 90 innych krajach na całym świecie.

Od redakcji: Jak widać w dobie zarazy uważać należy nie tylko na chorobę, ale także fake newsy. Dobrze, że firma szybko zareagowała, aczkolwiek trudno też dziwić się reakcjom zaskoczonych pierwotnie całą sytuacją konsumentów. Jedno jest pewne: firmy kosmetyczne powinny być w tej sytuacji dobrze przygotowane na komunikację kryzysową.

# Newsy producenci
 reklama