Miraculum świętuje 100-lecie działalności

Miraculum świętuje 100-lecie działalności

W 2024 roku Miraculum, ikona polskiego rynku kosmetycznego, świętuje 100 lat swojego istnienia.

„Od momentu założenia w 1924 roku, Miraculum kieruje się pasją, innowacyjnością i troską o piękno oraz zdrowie skóry. Jubileusz najstarszej polskiej firmy kosmetycznej to wyjątkowa okazja do spojrzenia z dumą w przeszłość, celebracji dotychczasowych osiągnięć oraz nakreślenia inspirujących planów na przyszłość.” – dodaje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum S.A.

W ramach jubileuszowych obchodów, Miraculum został głównym patronem wyjątkowego projektu muzycznego "Czułe Struny". Wybrane dzieła Fryderyka Chopina po raz pierwszy zostały opracowane w formie utworów symfonicznych, do których powstały teksty. 29 i 30 kwietnia 2024 roku Natalia Kukulska wystąpi przed publicznością (Teatr Wielki - Opera Narodowa/Warszawa, sala NOSPR/Katowice) w swoim „projekcie życia” – jak określa “Czułe struny”.

Miraculum jest jedyną firmą na świecie, która w oparciu o umowę z Narodowym Instytutem Fryderyka Chopina, uzyskała wyłączną licencję użycia nazwiska Fryderyka Chopina w kosmetykach. Marka od samego początku istnienia  jest nieodłącznym elementem polskiej kultury muzycznej, reprezentując pasję, zaangażowanie i piękno, które nierozerwalnie są związane z twórczością Fryderyka Chopina. W ramach tej relacji, spółka jest częścią tak wyjątkowych wydarzeń jak Międzynarodowe Konkursy Chopinowskie, festiwale Chopin i Jego Europa czy Szalone Dni Muzyki.

Miraculum znaczy cud

Miraculum po łacinie oznacza „cud” - nieprzypadkowo pod takim szyldem Leon Luster zarejestrował przedsiębiorstwo, które miało produkować „najcudowniejsze” kosmetyki w Polsce. Dzięki niestrudzonym badaniom i niezłomnej miłości do piękna założyciela Miraculum, tworzone przez niego preparaty trwale podbiły serca kobiet. Firma przetrwała burzliwe czasy wojenne, transformacje polityczne i zmiany właścicielskie. Dzisiaj Miraculum to symbol pasji i zaangażowania, które są fundamentem marki, przekazywanym z pokolenia na pokolenie.

Pionierskie działania i innowacje

Miraculum zawsze był prekursorem innowacyjnych rozwiązań w dziedzinie kosmetyki, od początku istnienia stawia na własne, oryginalne receptury oraz opakowania, opracowywane zgodnie z najnowszymi trendami światowymi. Już w 1931 roku firma zdobyła złoty medal na Międzynarodowej wystawie w Paryżu za puder kosmetyczny, co zapoczątkowało jej europejską sławę.

Przedwojenne magazynyTo dr Leon Luster jako pierwszy w kraju do promocji swych wyrobów wykorzystał znane i lubiane twarzy - ówczesne celebrytki: gwiazdę estrady Hankę Ordonówną oraz Zofię Batycką - Miss Polonię z 1930 r. Tak powstała szeroka gama produktów o pionierskich recepturach, które przenoszą pielęgnację skóry na nowy, wyższy poziom. To dr Luster jako pierwszy wprowadził do kosmetologii pojęcia zróżnicowania cery na suchą, tłustą, normalną i dojrzałą, a jego firma była prekursorem w dziedzinie innowacyjnych preparatów kosmetycznych, m.in. olejków chroniących przed promieniowaniem słonecznym (Ultrasol), kremów ochronnych, płynów przeciw poceniu (Dorado), a także preparatów do depilacji (Depilex). Pierwszy polski szampon w płynie Finezja też zawdzięczamy naukowcom Miraculum. Podobnie jak spopularyzowanie stosowania ceramidów, alg oraz kwasów owocowych w kremach pielęgnacyjnych. Laboratorium, idąc za ogólnoświatowymi trendami, wprowadziło bezpieczną i skuteczną alternatywę botoxu -  Bioxilift® (już w 6 miesięcy po globalnej premierze), a także doskonały składnik liftingujący Liftiline®.

Miraculum dziś i jutro

Dziś Miraculum konsekwentnie buduje swą mocną pozycję, przy zachowaniu szacunku do swej historii i tradycji oraz w trosce o zadowolenie klientów. Obecnie spółka skupia w swoim portfolio 11 marek, w tym ponadczasowe brandy takie jak Pani Walewska, Być Może, Prastara, Wars oraz Lider. Firma oferuje ponad 700 produktów w kategoriach pielęgnacji twarzy, ciała, perfumerii damskej i męskiej, depilacji oraz preparatów do makijażu. Firma postawiła na  outsourcing produkcji, koncentrując się na opracowywaniu kompleksowych koncepcji produktowych oraz działań promocyjnych.

Wartości, na których budowana jest marka

Najważniejsze wartości, którymi kieruje się Miraculum, są niezmienne od początku jej istnienia: bezpieczeństwo i wysoka jakość, najwyższe technologie, innowacyjność, skuteczność, odpowiedzialność społeczna. Troska o zadowolenie klientów i dostarczanie im bezpiecznych produktów najwyższej jakości oto cele, które firma stawia sobie na pierwszym miejscu. Dlatego przy tworzeniu nowych wyrobów ściśle współpracujemy z renomowanymi laboratoriami i instytucjami naukowymi oraz specjalistami z zakresu biologii, kosmetologii oraz dermatologii. Dla bezpieczeństwa konsumentów wyroby podlegają badaniom aplikacyjnym oraz dermatologicznym przeprowadzanym przez wyspecjalizowane i niezależne instytucje. Profesjonalizm rozumiany jest przede wszystkim jako dialog z konsumentem - ciągłe monitorowanie jego potrzeb w zakresie produktu, jego ceny, funkcjonalności czy też wartości dodatkowych. Firma wspomaga się tu opinią zewnętrznych doradców oraz wynikami badań rynku, prowadzonych przez instytuty badawcze, takie jak AC Nielsen Polska.  Profesjonalizm to także dbałość o niezmienną jakość produktów. Wszelkie cele i przedsięwzięcia są wyznaczone i prowadzone w zgodzie z otaczającym środowiskiem naturalnym i poszanowaniem jego praw.

Plan na przyszłość

Celem Miraculum jest odbudowanie wiodącej pozycji na polskim rynku kosmetycznym, jako firma skupiająca dobre, polskie marki i oferująca komplementarną gamę produktów. Miraculum świętuje 100 lat piękna i pielęgnacji i z dumą spogląda w przyszłość, gotowa na kolejne lata tworzenia kosmetycznych cudów.

# Newsy producenci
 reklama