Notowana na rynku głównym GPW firma kosmetyczna Miraculum szacuje, że w II kwartale 2022 r. wypracowała 10,3 mln zł przychodów ze sprzedaży względem 5,6 mln zł w analogicznym okresie ubiegłego roku. Zysk z działalności operacyjnej wyniósł 0,28 mln zł względem straty 1.04 mln zł rok wcześniej. Wzrosła również EBITDA – wyniosła ona 0,54 mln zł w porównaniu do straty w wysokości 0,79 mln zł rok wcześniej.
Według szacunków, zmniejszyła się strata netto – w II kwartale wyniosła ona 0,27 mln zł względem straty w wysokości 1,79 mln zł.
- Z niekrytą satysfakcją mogę stwierdzić, że Miraculum jest coraz bliżej rentowności, czego potwierdzeniem są szacunkowe wyniki, które spółka osiągnęła w II kwartale. Jest to skutek konsekwentnie realizowanej strategii rozwoju na lata 2018-24. Z optymizmem patrzymy w przyszłość – systematycznie zwiększamy przychody w nowoczesnym kanale sprzedaży w Polsce, duży nacisk kładziemy również na rozwój eksportu – komentuje Sławomir Ziemski, członek zarządu Miraculum.
Spółka znacząco zwiększa ekspozycję na rynki zagraniczne. Tylko w czerwcu została zrealizowana znacząca dostawa do nowego klienta z Mołdawii a także między innymi do klientów z Hiszpanii i z USA. Równolegle, spółka przygotowuje się do realizacji zamówienia z Arabii Saudyjskiej o wartości ok. 430 tys. USD. Dostawy zaplanowane są na III kwartał 2022 roku.