Luksusowy event Tarte Cosmetics wywołał kontrowersje w social mediach

Luksusowy event Tarte Cosmetics wywołał kontrowersje w social mediach

Firma Tarte Cosmetics musiała ostatnio zmierzyć się w social mediach z ostrą krytyką. O co poszło?

Marka zaprosiła we współpracy z Sephora Middle East 50 influencerek z osobami towarzyszącymi na ekskluzywną wycieczkę do Dubaju. Wywołało to wśród części konsumentów niesmak, że w czasach kryzysu gospodarczego, marki wydają pieniądze na bardzo drogie imprezy, opłacając luksusowe wyjazdy influencerek.   

Hasztag #trippinwithtarte, używany już wcześniej dla podobnych eventów w Kostaryce i na Hawajach, stał się przyczynkiem do dyskusji o tym, czy w trudnych dla wielu czasach, marki nie powinny przystopować i zastanowić się nad sensownością tak drogich eventów promocyjnych? Zresztą od dłuższego czasu wielu użytkowników wyraża jasno pogląd, że influencerki nie są dla nich punktem odniesienia, nakręcając konsumpcjonizm i epatując nowobogackim stylem życia.

Maureen Kelly, założycielka i dyrektor generalna Tarte Cosmetics, wydała oświadczenie, w którym starała się wyrazić zrozumienie dla krytyki. Powiedziała także: „Każdego dnia marki podejmują decyzje o tym, jak wydać swoje budżety marketingowe. Dla niektórych firm oznacza to wielką reklamę podczas Super Bowl lub wielomilionowy kontrakt ze znanym sportowcem lub muzykiem”. I dodała, że Tarte od lat swój marketing opiera głównie na relacjach z influncerami.

Odpowiedzią na krytykę miał być film, który marka po kilku dniach umieściła na TikToku. Widzimy w nim osobę przebraną w kostium maskotki wzorowany na korektorze Shape Tape Contour Concealer, przechadzającą się przez puste biuro. Podpis brzmi: „POV: Kiedy pojawiasz się w pracy, ale zespół marketingowy wydał wszystkie pieniądze na wycieczkę marki”. Wideo zostało obejrzane ponad 2,7 miliona razy i otrzymało ponad 5500 komentarzy. W wielu z nich użytkownicy chwalą dystans tego nagrania do zaistniałego kryzysu wizerunkowego, a część dopytuje, czy za realizację odpowiada nowy dział marketingu? Bardziej przychylni marce klienci podzielają jej stanowisko, że tego typu eventy są czymś normalnym i są wpisane w marketingowe plany wielu firm kosmetycznych. Spora grupa użytkowników pozostaje jednak przy zdaniu, że oderwanie od rzeczywistości i bycie głuchym na to, z jakimi problemami mierzą się obecnie ludzie, oddala marki od konsumentów.

Poniżej: dyskusja internautów na IG pod postem wyjazdowym.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Tarte Cosmetics (@tartecosmetics)

# Newsy producenci
 reklama