Life after Likes - mija rok, od kiedy Lush porzucił social media

Life after Likes - mija rok, od kiedy Lush porzucił social media

W ubiegłym roku brytyjska marka kosmetyków LUSH wycofała się z Instagrama, Facebooka, TikToka oraz Snapchata na całym świecie. Był to skutek niepokoju związanego z praktykami biznesowymi stosowanymi przez te platformy.

Dla firmy LUSH były one antytezą wszystkiego, z czym chce być kojarzona: dbania o siebie, życzliwości i bycia dobrym dla siebie i innych. Na wszystkich 48 rynkach, na których działa LUSH, klienci byli zachęcani do "bycia gdzie indziej", czyli do rezygnacji lub ograniczenia czasu spędzanego w sieci.

Priorytetem po podjęciu tak radykalnej decyzji było wymyślenie innych kreatywnych sposobów na bycie w łączności z odbiorcami, zarówno nowymi, jak i istniejącymi. Pytanie było proste i trudne jednocześnie: jak nie ograniczać się do polubień i udostępnień, tylko tworzyć nowe doświadczenia, realnie wpływające na dobre samopoczucie?

Co z tego wyszło?

Poniżej kilka przykładów kreatywnych działań, które pomogły marce dotrzeć do jej społeczności po wycofaniu się z kanałów social media.

Współpraca z innymi markami
(One Piece, Netflix, a od 24 listopada 2022 z brytyjską marką slow fashion Lazy Oaf)

W krótkim czasie firma LUSH ogłosiła trzy nowe współprace: dwie licencyjne i pierwszą w historii Brand x Brand. Dyrektor kreatywny ds. koncepcji LUSH, Melody Morton wyjaśnia, dlaczego wierzy w zgodne, strategiczne partnerstwa: "Chętnie decydujemy się na kreatywne współprace, bo pomagają w rozwoju naszej społeczności. Łączymy miłośników marek poprzez wspólne działania i jesteśmy w stanie stworzyć emocje, nowe doświadczenia i niezapomniane chwile. Chcemy odkrywać nowe sposoby docierania do klientów, wykraczając poza zwykłe kanały społecznościowe i niezdrowe algorytmy. Wiemy, że możemy zdobyć nową publiczność poprzez współpracę z markami, które ludzie kochają i śledzą ze względu na ich innowacyjność. Budowanie długoterminowych relacji to nasz sposób na pozostawienie świata w lepszym stanie niż go zastaliśmy.”

Stworzenie produktów na różne potrzeby

30 listopada, zaledwie kilka dni po ogłoszeniu wycofania się z social mediów, firma LUSH wprowadziła na rynek sześć nowych bomb do kąpieli. Do każdej z nich została stworzona playlista na Spotify oraz relaksująca wizualizacja, mające zapewnić chwilę wytchnienia od niekończącego się scrollowania na mediach społecznościowych. Kolekcja została wprowadzona na rynek z subtelnie dodanym hasłem "Nie musisz iść daleko, aby być gdzie indziej", zgodnego z przesłaniem firmy LUSH. Od momentu wprowadzenia na rynek, firma LUSH sprzedała na całym świecie prawie 3 miliony bomb kąpielowych z kolekcji Adventures in Bathing.

Dostarczanie kosmetyków prosto do rąk ludzi

Z okazji ustanowionego przez LUSH Światowego Dnia Bomb do Kąpieli (27 kwietnia) rozdano 100 000 bomb przechodniom. W tym dniu ruch w sklepie stacjonarnym wzrósł o 60% w porównaniu z przeciętną środą, a ruch w sieci o 108%. Zainteresowanie utrzymywało się na wysokim poziomie jeszcze przez 2 tygodnie po zakończeniu akcji promocyjnej.

24-godzinne, zautomatyzowane zakupy

Aby docierać z etycznymi i ręcznie robionymi produktami do swoich klientów zawsze, gdy tego potrzebują, firma LUSH otworzyła swój pierwszy w historii 24-godzinny, zautomatyzowany punkt sprzedaży detalicznej w Coal Drops Yard przy King's Cross w Londynie. System iLocker został zaprojektowany z myślą o zrównoważonym rozwoju, dlatego zużywa niewiele energii. Ponieważ aktywacja trwała tylko przez sześć miesięcy, firma LUSH wykorzystała tę okazję, by udostępnić kupującym naprawdę dobre okazje, takie jak wcześniejsze udostępnienie produktów z najlepiej sprzedającej się kolekcji świątecznej Snow Fairy.

Wykorzystanie technologii do poprawy samopoczucia

Z okazji Światowego Dnia Self Care (24 lipca 2022 r.) firma LUSH umożliwiła klientom śledzenie wpływu kąpieli na ich samopoczucie. "LUSH Bathe" to aplikacja dostępna na iOS i Android, która została zaprojektowana, aby obserwować i maksymalizować korzyści płynące z kąpieli. Użytkownicy aplikacji mogą połączyć ją ze swoimi danymi zdrowotnymi, aby zrozumieć i określić rzeczywiste efekty, jakie daje ciału kąpiel. Podczas realizacji tego projektu firma nawiązała współpracę z inspirującymi ekspertami w dziedzinie dobrego samopoczucia, praktykami i mentorami well-beingu sprawiając, że można korzystać z ciekawych praktyk poprawiających samopoczucie podczas codziennych rytuałów pielęgnacyjnych. Aplikacja została wprowadzona na rynki w Wielkiej Brytanii, Europie, Azji, Ameryce Północnej i Australii i została pobrana ponad 3200.

Kampanie etyczne

LUSH nigdy nie milczy o ważnych sprawach: problemy dotykające ludzi, los zwierząt czy kryzys klimatyczny - problemów na świecie nie brak. Prowadząc kampanie dotyczące istotnych współcześnie i w przyszłości kwestii, LUSH współpracuje z aktywistami, organizacjami charytatywnymi i grupami zajmującymi się tematyką społeczną i ekologiczną, dowodząc, że są rzeczy ważniejsze niż kampanie reklamowe w socialach.

W ciągu ostatnich 12 miesięcy LUSH wspierał wiele kampanii. Poniżej kilka przykładów.

- After Exploitation, czyli wezwanie rządu brytyjskiego do zniesienia współczesnego niewolnictwa;
- Human Society International, aby podtrzymać zakaz testowania kosmetyków na zwierzętach w UE;
- Marriage for All Japan w sprawie aktywizacji równości małżeńskiej;
- Kampania na rzecz wprowadzenia całkowitego zakazu używania futer w UE;
- Współpraca z młodą działaczką na rzecz praw zwierząt Olivią Mandle w Hiszpanii w celu zebrania podpisów pod petycją #NoesPaísparaDelfines na Change.org, wzywającą do planowego zamknięcia delfinariów w całym kraju;
- Kampanie trzech lokalnych stowarzyszeń we Francji, Belgii i Luksemburgu na rzecz "dekolonizacji przestrzeni publicznej" i prośby o umieszczenie tablic wyjaśniających na pomnikach gloryfikujących osoby zaangażowane w historię kolonialną;
- Godzina zero wzywająca członków społeczeństwa do lobbowania u swoich posłów, by poparli ustawę o klimacie i ekologicznym stanie wyjątkowym i ekologicznego pogotowia ratunkowego;
- SOS (Sumatran Orangutan Society), aby przybliżyć globalną świadomość o West Toba i wspierać społeczności w ochronie niesamowitych lasów deszczowych.

Jaki jest wpływ finansowy wycofania się firmy LUSH Globally z Facebooka, Instagrama, TikTok i Snapchata?

Określenie wpływu decyzji Lush na biznes było do tej pory trudne, ponieważ zbiegło się to w czasie z pandemią, a następnie z trwającą wciąż inwazją na Ukrainę oraz - jako skutkiem tej wojny - rosnącymi kosztami produkcji. Po opuszczeniu wiodących platform mediów społecznościowych, firma LUSH odnotowała najwyższe od dwóch lat świąteczne wyniki sprzedaży detalicznej. Sprzedaż detaliczna w Wielkiej Brytanii (bez VAT) za 5 tygodni do 26 grudnia 2021 r. osiągnęła 41,8 mln GBP; wzrost o 20,0% ogółem w porównaniu z tym samym okresem w poprzednim roku i wzrost o +2,6% w stosunku do tego samego okresu w 2019 r. Wzrost sprzedaży ze 104 brytyjskich sklepów wyniósł +54,4% w porównaniu z rokiem 2020 i -9,8% w porównaniu z rokiem 2019. Sprzedaż e-commerce spadła o 34,3% w porównaniu z rokiem 2020, ale wzrosła o 108,4% w porównaniu z rokiem 2019. Grupa LUSH odnotowała również zysk przed opodatkowaniem w wysokości 29 mln funtów w swoich audytowanych sprawozdaniach finansowych za rok FY22, w porównaniu do straty w wysokości 45 mln funtów w poprzednim roku.

# Newsy producenci
 reklama