Huda Kattan ogłosiła „kluczowe zmiany” w swojej firmie kosmetycznej. Do końca roku Huda Beauty otrzyma nowe logo, tożsamość marki i opakowania - powiedziała Kattan w filmie na Instagramie. Portfolio produktów marki zostanie uproszczone, a linia do makijażu i pielęgnacji skóry GloWish zostanie zamknięta po trzech latach działalności.
Wizażystka i influencerka twierdzi, że po raz pierwszy „myśli holistycznie” o swojej marce. Zauważyła również, jak inne marki influencerskie mocno rozwinęły się w ostatnim czasie, w związku z czym Huda Beauty też musi ewoluować.
Kattan ustąpiła ze stanowiska dyrektor generalnej swojej firmy w 2020 r. i awansowała byłą prezes NYX Nathalie Kristo z globalnego zastępcy dyrektora generalnego na najwyższe stanowisko. Kristo odeszła w 2021 r., a Kattan i jej mąż dzielili się władzą. - W końcu odzyskuję władzę jako dyrektor generalna Huda Beauty - powiedziała Kattan na nagraniu w socialach.
- Cieszę się, że wróciłam na stanowisko CEO - jasno deklaruje. Przyznała, że przez jakiś czas pozostawała w cieniu, ucząc się na nowo biznesu i próbując zrozumieć, co tak naprawdę znaczy bycie prezesem firmy.
Kattan wspomina także, że słuchanie tzw. dobrych rad niekoniecznie przynosiło w jej przypadku pożądane skutki. Wspomina, że zaufała ludziom, którzy przekonywali ją, że prowadząc firmę, potrzebuje eksperckiej wiedzy. To miało rozwijać firmę. - Zdecydowanie mieli rację w tej kwestii. Musiałam zatrudnić kilku ekspertów, ale myślę, że być może niektóre z ich wskazówek spychały mnie za daleko w jedną stronę. (…) Udało mi się pozyskać niesamowitych ludzi, ale skończyło się też tym, że nie robiłam niektórych rzeczy, które były dla mnie ważne - powiedziała.
Dodała, że zignorowała własny instynkt i nie posłuchała siebie, aby pozostać na stanowisku CEO. Teraz uważa, że było to szaleństwem, ponieważ to czucie i rynkowa intuicja zbudowały jej markę. - Słuchałam siebie i robiłam z tego biznes, choć pewni ludzie mówili mi na starcie, że jest to niemożliwe. W tamtym czasie marki influencerów w ogóle nie rozwijały się globalnie, a ja i tak słuchałam tego głosu w mojej głowie, który podpowiadał mi, że stworzę coś nowego na rynku.
Kiedy więc zamiast na serce postawiła na rozum i zdecydowała się na ustąpienie ze stanowiska prezeski firmy, czuła, że popełnia błąd. Dziś wie, że sporo ją (i markę) kosztował. Co prawda, kiedy odeszła ze stanowiska dyrektor generalnej, podjęto decyzję o umożliwieniu jej pracy nad rozwojem produktów i marketingiem treści. Przyznała jednak, że „to już nie była już jej wizja i serce”, a ostatni raz kierowała rozwojem produktów w 2019 roku.
- Moim największym celem na rok 2024 jest zaufanie sobie. Myślę, że w poprzednich latach chodziło o kochanie siebie, a teraz o zaufanie sobie - podkreśliła.
Huda Beauty powstała w 2013 roku i stała się jedną z wiodących marek w branży kosmetycznej. Niezależna firma wielokrotnie wyprzedzała makijażowych rywali i została uznana za najpopularniejszą markę w mediach społecznościowych.