HEINZ‐GLAS Działdowo ‐ nowa inwestycja: firma stawia na jeszcze więcej eko-rozwiązań

HEINZ‐GLAS Działdowo ‐ nowa inwestycja: firma stawia na jeszcze więcej eko-rozwiązań

Mimo niełatwego dla biznesu roku 2020 firma HEINZ‐GLAS Działdowo realizuje w tym roku kolejną strategicznie ważną inwestycję. Wpisuje się ona w wiodące trendy konsumenckie i związany z nimi rynkowy popyt na ekoopakowania – co ma istotne znaczenie w sektorze kosmetycznym, z którym producent ściśle współpracuje.

Ruszyła właśnie odbudowa elekrtycznej wanny szklarskiej, która pozwoli na produkcję opakowań ze szła opalowego, bezbarwnego, oraz PCR (Post Consumer Recycling Glass) ‐ szkła pozyskiwanego z selektywnej zbiórki z rynku. Realizowane prace obejmują budowę hali na potrzeby usytuowania w niej wanny szklarskiej oraz inwestycji w najnowocześniejszy sprzęt produkcyjny, pozwalający na dowolne komponowanie stłuczki. Jest to bardzo ważne przy produkcji tzw. szkła PCR, czyli szkła pochodzącego z recyclingu, gdzie wymogiem jest zawartość w swoim składzie minimum 20% stłuczki pozyskanej z rynku.

Zdolność produkcyjna nowej wanny wynosić będzie od 20 do 50 ton wytopu na dobę. Co ważne będzie to wanna energooszczędna, a dodatkowo zasilana będzie energią pochodzącą w 100% z odnawialnych źródeł energii ‐ z farm wiatrowych.

Wielowarstwowa konstrukcja ścian hali produkcyjnej zapewni doskonałą izolację akustyczną, a zainstalowanie kulis akustycznych przy wywietrznikach na dachu dodatkowo zredukuje emisję hałasu.

Inwestycja w HGD ma na celu przede wszystkim odbudowanie mocy produkcyjnych zakładu oraz zwiększenie elastyczności firmy w zakresie dostosowania się do zmian i wymagań na rynku szklanych opakowań kosmetycznych.

‐ Naszą ambicją i strategicznym celem firmy jest uwzględnienie perspektywy zrównoważonego rozwoju, poczynając od zminimalizowania negatywnego wpływ na środowisko w trakcie realizacji procesów produkcyjnych, jak również realizując pozytywny wkład do lokalnej społeczności, w której działa spółka – mówi Bartosz Stentoft, prezes HEINZ‐GLAS Group Polska.

Ma to znaczenie nie tylko w kontekście ekonomicznym, bo oczywiste jest, że przyszłość należy do firm, które stawiają na zrównoważony rozwój. Ważnym czynnikiem jest sama troska o ekologię i wynikający z tego dostęp do zasobów niezbędnych w procesach produkcji. Niezmiernie ważnym jest aspekt społeczny ‐ coraz więcej pracowników, szczególnie z młodszych generacji – chętniej związuje się z firmami, które z uwagą traktują temat ekologii oraz dbanie o optymalne warunki pracy.

HEINZ‐GLAS Działdowo patrzy w przyszłość optymistycznie, mimo, że obecna sytuacja w Polsce i na świecie jest wciąż trudna. - Pandemia nauczyła nas elastycznego reagowania i dostosowywania oferty do bieżących potrzeb klientów. Działając strategią małych kroków, w pełnej gotowości do szybkiej reakcji na zmieniające się realia, liczymy na szybki powrót do post-pandemicznej normalności – przekonuje prezes firmy Bartosz Stentoft.

# Newsy producenci
 reklama