Global Cosmed: EBITDA za pierwsze półrocze 2023 roku wyższa niż za cały 2022 rok

Global Cosmed: EBITDA za pierwsze półrocze 2023 roku wyższa niż za cały 2022 rok

16% wzrost przychodów ze sprzedaży w pierwszym półroczu 2023 roku, czyli o ponad 30 mln zł (do poziomu 212 mln zł za 6 miesięcy) to początek przewidywanego okresu wzrostu.

Producent kosmetyków i chemii gospodarczej Global Cosmed S.A. mocno rozpoczął ten rok. Po widocznym odbiciu w pierwszym kwartale, drugi przyniósł oczekiwane kolejne wzrosty narastająco w pierwszej połowie 2023 r. o prawie 30 mln zł wzrostu sprzedaży. Pierwsze półrocze to także wzrost EBITDA do poziomu 17,4 mln zł (w porównaniu do 12,6 mln wygenerowanych w całym 2022 roku). To także 7 mln zł zysku netto.

W czerwcu nastąpiły zmiany w organach zarządczych i nadzorczych spółki. Dotychczasowy prezes zarządu, Andreas Miele, stanął na czele Rady Nadzorczej. Pełniąca obowiązki wiceprezes zarządu Magdalena Miele objęła stanowisko prezesa zarządu, a wraz z nią odpowiedzialność za zarządzane spółką przyjął Kamil Szlaga, dotychczasowy dyrektor ds. kontrolingu finansowego oraz Arthur Mielimonka współzarządzający działalnością spółek niemieckich. Nowy zarząd będzie kontynuował do tej pory realizowaną strategię wzrostu tj.: rozwoju własnych marek, exportu i efektywności produkcji.

„Powrót na ścieżkę wzrostu był naszym celem od ponad roku. Bardzo dobre wyniki w okresie COVID pozwoliły nam na inwestycje w technologie, marki i zawalczenie o nowe rynki. Poprawiliśmy efektywność produkcji (np: w zakładzie w niemieckim Stadtilm moce produkcyjne w 2022 roku zwiększyły się o 50% a docelowo będą podwojone w stosunku do 2021r.), przeprowadziliśmy rebranding wszystkich naszych marek, pozyskaliśmy nowych zagranicznych odbiorców (m.in. w Gruzji, krajach azjatyckich czy w Armenii). Było warto - weszliśmy na wyznaczoną w strategii ścieżkę wzrostu przychodów i zysków, ale to cały czas nie odzwierciedla naszego potencjału.” - skomentowała prezes Magdalena Miele.

Wykres: skonsolidowana wielkość przychodów w latach 2021 - 2023

Wzrost sprzedaży zawdzięczany jest m.in. sprzedaży marek Global Cosmed S.A. W portfolio produktów firmy znajduje się marka Kret, lider rynku udrażniaczy; marka bazując na swojej wiarygodności i skuteczności rozbudowała ofertę m.in. o żele i kostki do WC. Bobini to brand, który zabezpiecza potrzeby najmłodszych od pierwszych dni ich życia. Wysoka jakość produktów kosmetycznych i higienicznych do pielęgnacji dzieci i niemowląt, a także detergenty do prania i płukania ubranek dziecięcych, to wyróżnik marki. Global Cosmed S.A. to także marka produktów Sofin, która odważnie weszła w ogromną kategorię środków do prania. Całość dopełnia marka Apart, specjalista od pielęgnacji ciała (mydła w płynie, żele pod prysznic, płyny do kąpieli, produkty do higieny intymnej).

Sukcesem w ostatnim kwartale było uzyskanie statusu umowy znaczącej kontraktu sprzedaży własnych brandów kosmetycznych i chemii gospodarczej Global Cosmed dla największej w Polsce sieci drogeryjnej Rossmann.

Z końcem sierpnia firma osiągnęła zgodność z zasadami DPSN 2021 na poziomie 90% (ogólny wskaźnik compliance 78%), co stawia ją w pierwszej czwórce firm sektora odzież i kosmetyki pod względem stosowania giełdowych zasad ładu korporacyjnego.

„Zaangażowanie spółki w obszarze zrównoważonego rozwoju, intensywna praca nad wdrożeniem dyrektywy CSRD i zaawansowane działania w obszarze GOZ są dostrzegane przez rynek i skutkują licznymi zaproszeniami do współpracy i dzielenia się wiedzą. Stąd stała już współpraca ze Stowarzyszeniem Emitentów Giełdowych (szkolenia z zakresu raportowania, greenwashingu), Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego (obszar najlepszych praktyk GOZ) czy organizacjami branżowymi (np.: udział w panelu na konferencji „Innovation Day” czy „Czas na ESG”). Jako członek inicjatywy na rzecz wdrażania SDGs, przedstawiciele spółki poprowadzą warsztat na konferencji w Ministerstwie Rozwoju i Technologii. Wszystko to potwierdza nasze zaangażowanie w realizację przyjętej strategii zrównoważonego rozwoju i buduje wiarygodność w oczach inwestorów” - dodała prezes Magdalena Miele.

# Newsy producenci
 reklama