Global Cosmed przyjął Strategię Zrównoważonego Rozwoju

Global Cosmed przyjął Strategię Zrównoważonego Rozwoju

Zarząd Global Cosmed 28 marca br. przyjął Strategię Zrównoważonego Rozwoju na lata 2022-2024. Dokument przedstawia 4 filary, na których oparte jest zarządzanie czynnikami ESG w firmie.

Obok ładu korporacyjnego, kwestii środowiskowych, dialogu pracowniczego i społecznego, strategia kładzie nacisk na jakość procesów i produktów. Za wdrożenie strategii odpowiadać będzie Rada ds. ESG raportująca bezpośrednio do Zarządu spółki. Sam dokument powstał na drodze szerokiego dialogu z otoczeniem firmy, ma wzmocnić świadomość interesariuszy co do jej proekologicznych działań i najwyższej jakości standardów zarządzania.

Stawiająca od lat na jakość i budowanie własnych brandów Grupa Kapitałowa Global Cosmed ogłosiła 4 główne kierunki ESG, w jakich chce rozwijać swój biznes w najbliższych latach. Dokument został przyjęty na najwyższym szczeblu zarządczym i obejmuje wszystkie spółki i zakłady produkcyjne w Polsce i w Niemczech. Punktem wyjścia jest misja firmy i jej wartości. Jak czytamy we wstępie, strategia określa szereg wyborów, które determinują sposób w jaki firma zamierza osiągnąć założone cele biznesowe. Jest nieodłącznym, przenikającym wszystkie sfery działalności firmy sposobem myślenia o jej wpływie na otoczenie w kontekście ESG: ładu korporacyjnego – środowiska – aspektów społecznych. „Strategia integruje dotychczasowe działania Global Cosmed, uzupełnia luki i dostosowuje do wyzwań, jakie stawiają nam akcjonariusze, pracownicy, dostawcy czy kupcy, pozostawiając przy tym pewną elastyczność, bufor dający możliwość odpowiadania na zmieniające się uwarunkowania prawne czy trendy konsumenckie. Podstawowe cztery filary Strategii (Odpowiedzialne Zarządzanie, Zielone Global Cosmed, Przez ludzi – dla ludzi i Jakość gwarantowana przez Global Cosmed) uwzględniają także globalne cele przedstawione przez ONZ i w ramach Europejskiego Zielonego Ładu oraz trendy rynkowe i konsumenckie” - skomentowała Magdalena Mielimonka, wiceprezes zarządu firmy.

# Newsy producenci
 reklama