Estymacja budżetów marek kosmetycznych na wynagrodzenia influencerów

Estymacja budżetów marek kosmetycznych na wynagrodzenia influencerów

Według szacunków działu analiz Brand24, marki kosmetyczne zainwestowały w listopadzie 2021 roku kwotę 5,05 milionów złotych netto w wynagrodzenia dla influencerów, w ramach prowadzonych działań marketingowych.

Marki, które zainwestowały największe kwoty w listopadzie to:
- Nivea - kwota 242,4 tysiące złotych (udział 4,8%),
- L'Oréal Paris - kwota 210 tysięcy złotych (udział 4,2%),
- Garnier - kwota 187,5 tysięcy złotych (udział 3,7%),
- Rimmel - kwota 187,4 tysięcy złotych (udział 3,7%),
- Stars from the Stars - kwota 168,3 tysięcy złotych (udział 3,3%).

5 najbardziej aktywnych marek odpowiada za 19,7% wszystkich nakładów. Najbardziej aktywną firmą na polu influencer marketingu jest firma L'Oreal Polska, która jako grupa zainwestowała w listopadzie 2021 łącznie 1,05 miliona złotych netto.

Największe inwestycje ponoszą marki masowe (drogeryjne) - 76,8% wszystkich budżetów. Najczęściej promowane są produkty z kategorii makijażu i pielęgnacji skóry.

Estymacja budżetów na wynagrodzenia dla influencerów odbyła się w oparciu o wiele czynników, w tym m.in. wyniki monitoringu, oznaczenie treści ze współpracy, szacowaną siłę buzzu tych treści czy stawki wynagrodzeń płaconych influencerom. Kwota ta nie obejmuje innych kosztów influencer marketingu m.in. wsparcie reklamowe postów (np. Spark Ads na TikToku), organizacja wysyłek paczek PR, itp.

fot. unsplash.com
# Newsy producenci
 reklama