Założona w 2013 roku przez Brandona Truaxe firma Deciem po raz pierwszy zawarła umowę inwestycyjną z ELC w 2017 roku.
- W ciągu ostatnich czterech lat zbudowaliśmy naprawdę wyjątkowe, długoterminowe partnerstwo z niesamowitym zespołem Deciem i jesteśmy podekscytowani tym, co przyniesie przyszłość - powiedział Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny ELC.
Znana z niezwykle popularnych i przystępnych cenowo kosmetyków The Ordinary firma Deciem osiągnęła roczną sprzedaż na poziomie 460 mln USD. - Deciem to wyjątkowa firma. Nicola Kilner [CEO i współzałożycielka Deciem] oraz jej zespół zbudowali autentyczne marki z wysoce skutecznymi produktami, a także promują wyjątkowo przejrzysty i angażujący styl komunikacji - dodał Freda.
Zdecydowanie - jest to firma, która świetnie wykorzystuje siłę social mediów i potrafi tworzyć bestsellery, które budzą pożądanie na całym świecie.
Nicola Kilner przywołuje słowa Truaxe’a, który mówił, że marzy o tym, by Estée Lauder stało się domem dla Deciem. Co ciekawe tandem Truaxe-Kilner zaliczył podczas wielu lat wspólnej współpracy niemało turbulencji. Ich historia zaczęła się w 2011 roku. Kilner pracowała wtedy w brytyjskim Bootsie jako kupiec. Kiedy się spotkali, zinspirowała ją energia Truaxe’a i jego nieustanny strumień pomysłów. Kiedy ten w 2013 roku założył firmę Deciem, bez wahania przyjęła jego propozycję wejścia na pokład - przez lata pracowała niezwykle intensywnie, rozwijając firmę... i próbując okiełznać problematyczny temperament jej twórcy. Truaxe był wizjonerem w świecie beauty, ale miał trudny charakter. Bywał porywczy i despotyczny wobec współpracowników czy partnerów biznesowych, łatwo tracił kontrolę nad emocjami, co zwykle nie zdaje egzaminu w biznesie. Jego geniusz na pewno objawił się w stworzeniu marki The Ordinary, która poszła na przekór marketingowym chwytom konkurentów, upraszczając maksymalnie produkty, które po prostu bazują na wybranych składnikach aktywnych o maksymalnych dopuszczalnych stężeniach i dostępne są w przystępnych cenach. „What You see is what You get” - nazwa produktu mówi wszystko o tym, co jest w środku i w jakim stężeniu. Opakowania są bardzo proste, bez kolorów, złoceń i tłoczeń. Opisy produktów całkowicie wolne od marketingowej nowomowy. Marka szybko podbiła rynek i stała się prawdziwym gamechangerem. Jednak między Truaxe a Kilner coraz częściej dochodziło do spięć i kłótni.
Truaxe próbował kilkukrotnie zwolnić Kilner. Ostatecznie to jednak on został w 2018 roku odsunięty prawomocnym wyrokiem z firmy.
Nastąpiło to po tym jak przejął firmowe social media i zaczął publikować dziwaczne posty, które prowokowały dyskusje na temat jego zdrowia psychicznego, a nierzadko wzbudzały zaskoczenie wśród klientów i inwestorów (np. gdy poinformował o zamknięciu sklepów Deciem). Na mocy wyroku sądowego i za zgodą ELC to Nicole Kilner została wtedy dyrektor generalną Deciem. Sam Brandon Tuaxe zmarł w styczniu następnego roku mając tylko 40 lat.
Estée Lauder Companies przejmuje teraz firmę, która ma doskonale wypromowane i pożądane rynkowo marki, świetny zespół, który je tworzy i nowatorskie podejście do komunikacji w młodszą generacją konsumentów. Idealna inwestycja w przyszłość.