Dr Irena Eris w połowie lipca zadebiutuje na GPW - środki zainwestuje w przejęcia i eksport

Dr Irena Eris w połowie lipca zadebiutuje na GPW - środki zainwestuje w przejęcia i eksport

Spółka Dr Irena Eris wchodzi na warszawską giełdę. Będzie to pierwszy giełdowy debiut nowej spółki na głównym rynku giełdowym od grudnia 2021 r.

- Dajemy inwestorom możliwość zainwestowania w dynamicznie rozwijającą się w Polsce i zagranicą spółkę rodzinną z sektora produktów kosmetycznych, nielicznie reprezentowanego do tej pory na GPW - mówi Paweł Orfinger, prezes Dr Ireny Eris. Dodaje, że w planach spółka ma dynamiczny rozwój, zarówno organiczny, jak i przez akwizycje.

Firma ma otwartych około 20 rozmów z podmiotami krajowymi i z innych rynków. Na razie żadne z rozmów nie są na takim etapie zaawansowania, by można było już coś formalnie ogłaszać, ale w ciągu 24 miesięcy powinno dojść do przejęć - zapowiedział prezes firmy podczas konferencji prasowej. 

Z emisji nowych akcji firma zamierza pozyskać około 140 mln zł na sfinansowanie zakupu jednego lub większej liczby podmiotów lub aktywów, działających w sektorze kosmetycznym w Polsce lub zagranicą (kwota od 70 mln zł do 120 mln zł) oraz na sfinansowanie dalszego organicznego rozwoju na rynkach zagranicznych (od 30 mln zł do 80 mln zł).

Oferta obejmuje do 11 mln nowych akcji, z której spółka zamierza pozyskać około 140 mln zł oraz sprzedaż do około 1,5 mln istniejących walorów. Zapisy na akcje od inwestorów indywidualnych przyjmowane będą od 20 do 27 czerwca po cenie maksymalnej ustalonej na poziomie 12,8 zł. Inwestorom indywidualnym przydzielone może zostać do 10 proc. oferowanych akcji, a instytucjonalnym pozostałe 90 proc. Przy założeniu objęcia przez inwestorów wszystkich oferowanych akcji, w ich rękach znajdzie się niemal 27 proc. w podwyższonym kapitale zakładowym. Rolę firmy inwestycyjnej pośredniczącej w ofercie, koordynatora oraz prowadzącego księgę popytu wśród inwestorów instytucjonalnych pełni Trigon DM. W konsorcjum jest 9 domów maklerskich.

Po wejściu na rynek kontrolę nad spółką zachowa dotychczasowy główny właściciel, czyli Fundacja Rodzinna Ireny Eris.

Kluczowym segmentem działalności biznesowej grupy jest segment kosmetyczny, który na koniec 2022 r. odpowiadał za 78 proc. łącznych przychodów. W sumie w zeszłym roku wyniosły one 340,2 mln zł, czyli o 14,3 proc. więcej niż rok wcześniej. W górę poszły też wyniki: znormalizowana EBITDA oraz zysk netto. Ta pierwsza w 2020 r. miała wartość 35,1 mln zł, w 2021 r. 54 mln zł, a w zeszłym roku urosła nieznacznie do 54,9 mln zł. Z kolei zysk netto wyniósł odpowiednio: 8,2 mln zł, 26,6 mln zł oraz prawie 31 mln zł.

# Newsy producenci
 reklama