Coty sprzedaje pakiet większościowy dywizji produktów profesjonalnych

Coty sprzedaje pakiet większościowy dywizji produktów profesjonalnych

Coty i KKR podpisały porozumienie w sprawie intencji przejęcia przez KKR większościowego pakietu akcji biznesu Professional Beauty oraz Retail Hair. Szacuje się, że wartość transakcji wyniesie ok. 4,3 mld USD.

W dniu dzisiejszym Coty ogłosiło podpisanie porozumienia z globalną firmą inwestycyjną KKR w sprawie sprzedaży większościowych udziałów w biznesie Professional Beauty i Retail Hair, który obejmuje marki takie jak m.in. Wella Professionals, Clairol, OPI oraz ghd (łącznie „Wella”). 

Jak przewiduje porozumienie, Coty wydzieli „Wellę” oraz portfel należących do niej marek produktów profesjonalnych i utworzy z nich odrębną spółkę, w której KKR obejmie 60 procent udziałów, zaś Coty zachowa pozostałe 40 procent.

Umowa ma zostać podpisana do końca maja. 

Sylvie Moreau, prezes dywizji Coty Professional Beauty, powiedziała: „KKR jest jedną z wiodących firm inwestycyjnych na świecie, która może poszczycić się ogromnym doświadczeniem w tworzeniu wartości. Jako lider rynku, posiadający jeden z najmocniejszych portfeli marek w segmencie profesjonalnych produktów do włosów i paznokci, wierzymy że to porozumienie otwiera dla “Welli”, naszych pracowników i naszych marek szereg nowych możliwości”.

KKR jest pionierem globalnego modelu private equity z ponad 43-letnim doświadczeniem inwestycyjnym. Ma wieloletnie doświadczenie w inwestowaniu w marki produktów konsumenckich, również w branży beauty.

Posiada udziały w 109 firmach, których łączne obroty sięgają 157 mld USD rocznie i które zatrudniają ponad 637 500 osób.  Jako firma o globalnym zasięgu, a także posiadająca rozbudowaną sieć oddziałów lokalnych, KRR ma poparte ogromnym doświadczeniem możliwości wspierania globalnych firm.

Johannes Huth, Partner KKR i Dyrektor Regionu EMEA, powiedział: „Cieszymy się z możliwości nawiązania tego partnerstwa, którego celem jest inwestycja w Coty, a tym samym wspieranie firmy w tym bezprecedensowym okresie niepewności, dzięki czemu stanie się ona silniejsza i bardziej prężna. Cieszymy się z możliwości nabycia pakietu większościowego Welli, która jest jednym z liderów rynku posiadającym bogate portfolio marek z jakże atrakcyjnego segmentu profesjonalnych produktów do włosów. Dostrzegamy ogromne możliwości dalszego rozwoju tego biznesu wraz z doświadczonymi zespołami zarządzającymi Welli. Już dziś cieszymy się na perspektywę budowania trwałego, kreującego wartość, strategicznego partnerstwa”

„Ta wiadomość to ogromny, milowy krok dla organizacji Wella w regionie Europy Środkowo Wschodniej. Jesteśmy przekonani, że dzięki temu partnerstwu zyskamy nowe możliwości. Równocześnie pozostajemy w pełni zaangażowani na rzecz wspierania naszych klientów i całej branży w powrocie do aktywności po kryzysie COVID-19” - dodała Natalia Lisina, dyrektor generalna Coty Professional Beauty CEE. 

Coty przejęło marki Professional Beauty oraz Retail Hair od Procter & Gamble w październiku 2016 roku.

# Newsy producenci
 reklama