Coty sprzedaje kolejne akcje Wella

Coty sprzedaje kolejne akcje Wella

Coty sprzeda 3,6% udziałów w firmie Wella za 150 milionów dolarów firmie inwestycyjnej IGF Wealth Management.

Po tej transakcji, która ma zostać zamknięta w ciągu najbliższych dwóch miesięcy, Coty zachowa 22,3% udziałów w firmie Wella z domniemaną wyceną około 900 milionów dolarów.

Laurent Mercier, dyrektor finansowy Coty, powiedział: "Dzisiejsze ogłoszenie jest kamieniem milowym dla Coty, ponieważ częściowa monetyzacja naszego udziału w Wella wzmacnia siłę naszego bilansu, bez zapadalności zadłużenia w ciągu najbliższych dwóch lat, a nasz pozostały udział w Wella niesie implikowaną wycenę około 900 milionów dolarów. (…) Oczekiwana transakcja jest konkretnym krokiem w naszym zobowiązaniu do całkowitego zbycia zachowanych udziałów Wella i osiągnięcia dźwigni finansowej na poziomie około 2x do końca roku 2025.”

Firma Coty sprzedała 60% udziałów w swoich firmach Professional Beauty i Retail Hair firmie KKR, funduszowi private equity, w 2020 roku. Nowe przedsiębiorstwo wystartowało pod dobrze znaną w branży nazwą Wella Company, a na jego czele stanęła Annie Young-Scrivner. Portfolio obejmowało Wella Professionals, Clairol, OPI, Nioxin, Sebastian Professional i ghd. Zakup marki do pielęgnacji włosów Briogeo w ubiegłym roku oznaczał pierwsze przejęcie Wella Company jako podmiotu niezależnego od Coty.

W październiku 2021 r. Coty sprzedała 9% udziałów w Wella na rzecz KKR w zamian za połowę uprzywilejowanych akcji KKR w Coty, co odzwierciedlało 50% wzrost wartości Wella po zamknięciu transakcji w grudniu 2020 roku. W połączeniu z wtórną ofertą akcji KKR, która została zamknięta we wrześniu 2021 r., transakcja przyniosła Coty 52 mln USD rocznych oszczędności gotówkowych. Coty powiedział, że wpływy pieniężne z najnowszej transakcji zostaną wykorzystane do spłaty zadłużenia.

Na początku tego miesiąca Coty zwiększyła swoje prognozy na czwarty kwartał i cały rok, ponieważ pozostaje "dobrze przygotowana" do wykorzystania ciągłego wzrostu w większości kategorii i rynków. Grupa spodziewa się, że przychody w czwartym kwartale wzrosną o 12-15% w ujęciu porównywalnym, w porównaniu z poprzednią prognozą 10% wzrostu. Sprzyja temu dobra dynamika sprzedaży produktów luksusowych i coraz lepsze wyniki w Chinach.

# Newsy producenci
 reklama