Marka dołączą do grupy kilku innych brandów, które kierują ofertę do młodych ludzi. Moon (wspierana przez Kendall Jenner), Cocofloss czy Marvis przekonują, że ich produkty to właśnie coś więcej niż higiena, a właśnie krok dalej w stronę pielęgnacji (jakkolwiek to definiować i rozróżniać). Na pewno wszystkie te marki odróżniają się wizerunkowo od typowych produktów z półki past, szczoteczek czy nici - mają zdecydowanie opakowania i wzornictwo Instagram-friendly. Ich producenci dobrze wyczuwają, że młodzi ludzie, aktywni w social mediach, chcą produktów, dzięki którym bez kompleksów mogą pokazywać szeroki uśmiech na selfie.
Zgodnie z trendem konsumeryzmu opartego na wartościach, CO. planuje przekazywać również część dochodów ze sprzedaży na rzecz wybranej organizacji non-profit (której konkretnie jeszcze jednak nie uściślono).
W ramach linii zadebiutuje siedem produktów, w tym wybielająca pasta do zębów i kuracja, płyn do płukania jamy ustnej usuwający przebarwienia, pasty do zębów, zestaw do wybielania oraz manualna i elektryczna szczoteczka do zębów.
Jak mówi Dana Medema, wiceprezes ds. pielęgnacji jamy ustnej w Colgate North America, linia CO. zaspokaja zapotrzebowanie pokolenia Z na wyrażanie siebie i autentyczność. CO. by Colgate to - jak mówi - więcej niż linia produktów do higieny jamy ustnej, to kosmetyki, które pomagają kreować jaśniejsze uśmiechy.
Marka zadebiutuje w amerykańskiej sieci Ulta Beauty, chętnie odwiedzanej przez młodych konsumentów. O tym, czy będzie rozwijana na innych rynkach, producent jeszcze nie informuje.