Biuro, które ma odzwierciedlać zmiany kulturowe, cyfrowe i demograficzne - tak urządził się L’Oréal w Warszawie

Biuro, które ma odzwierciedlać zmiany kulturowe, cyfrowe i demograficzne - tak urządził się L’Oréal w Warszawie

Charakter, projekt i rozwiązania technologiczne zastosowane w L’Oréal House Warsaw są odpowiedzią na wyzwania przyszłości.

Nowa siedziba L’Oréal HUB Polska i Kraje Bałtyckie w Warszawie odzwierciedla ważne aspekty zmian, przez które w ostatnich kilku latach przechodzi rynek, jak i sama firma: transformacji cyfrowej, kulturowej i wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju.

To inspirujące, kreatywne i jednocześnie demokratyzujące miejsce pracy, wzmacniające zaangażowanie pracowników.

Nowe biuro odzwierciedla wizję L’Oréal zarówno w kontekście naszej odpowiedzialności społecznej, naszych najważniejszych wartości, jak i strategii w ramach transformacji digitalowej. Wierzę, że jest miejscem wyjątkowym, by tworzyć inspirujące propozycje dla naszych konsumentów i partnerów handlowych –  komentuje Wioletta Rosołowska, dyrektor generalny HUB L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Zmiana naszej siedziby była częścią transformacji naszej organizacji prowadzonej przez liderów i zespoły  pracujące wspólnie. Stworzyliśmy miejsce z fantastycznymi emocjami i energią, które każdy z nas wnosi w tę przestrzeń.

Nowa siedziba została zaprojektowana tak, aby nawiązywać do historii i dziedzictwa L'Oréal, odzwierciedlać wartości, którymi kieruje się firma i stworzyć inspirujące miejsce dla pracowników i partnerów biznesowych. Kompleksowa koncepcja wnętrz to projekt polskiego biura architektonicznego Trzop Architekci. Proponowane rozwiązania konsultowane były z pracownikami, a część z nich została zaproponowana przez zespoły L’Oréal.

Nowe biuro zlokalizowane jest w centrum Warszawy – na terenie Browarów Warszawskich, pomiędzy ulicami Wronią i Grzybowską. Zamysłem architektów kompleksu było stworzenie przestrzeni tętniącej życiem, w której znajdują się też zabytkowe fabryczne obiekty nawiązujące do historii i klimatu tej części miasta.

Ważnym czynnikiem wpływającym na wybór nowego biura był dogodny dojazd dla pracowników, pozwalający ograniczyć czas spędzony w podróży. Wygoda korzystania ze środków transportu publicznego, pozwala również minimalizować negatywny wpływ na środowisko.

Oprócz lokalizacji nowe biuro ma również inne zalety, takie jak elegancki styl, nawiązujący do DNA L'Oréal. Motywem przewodnim, wykorzystanym we wnętrzach biura, są łuki nawiązujące do ulicznych arkad Paryża, stanowiące niezwykłą syntezę elegancji i wdzięku, dodatkowo integrujące ze sobą różne przestrzenie i funkcje.

Piękno, tak ważne dla L'Oréal, zostało podkreślone w przestrzeni za pomocą tekstur, form, mebli i materiałów, w pełni odzwierciedlających wyrafinowany wizerunek oraz wyjątkową estetykę marki. Atmosferę biura podkreślają wykorzystane do urządzenia przestrzeni materiały, takie jak: miedź, mosiądz czy złota siatka. We wnętrzach zaplanowano również zielone przestrzenie, a posadzona roślinność nie tylko stanowi naturalną przegrodę wizualną i dźwiękową, ale również poprawia jakość powietrza i wpływa pozytywnie na samopoczucie pracowników.

Całość wpisuje się w styl postfabrycznej przestrzeni Browarów Warszawskich, stanowiąc równowagę pomiędzy wysmakowanym designem i elegancją, a industrialnym klimatem.

Elastyczny wybór miejsca do pracy

L’Oréal jako jedna z nielicznych firm w Polsce zdecydowała się na wprowadzenie Activity Based Working – nowoczesnego modelu pracy zespołów i indywidualnych pracowników. Jest to koncepcja aranżacji przestrzeni biurowej tworzącej warunki dobrej współpracy. Celem firmy L'Oréal było nie tylko zapewnienie pracownikom wygodnego miejsca do pracy, ale także dostosowanie przestrzeni do ich zróżnicowanych potrzeb.

Wnętrza zostały tak zaprojektowane, aby wspierać pracowników w ich dynamicznym trybie pracy, ale też zapewniać miejsca do nieformalnych spotkań, odpoczynku i koncentracji. Koncepcja Activity Based Working (ABW) sprawia, że ​​biuro staje się elastyczną przestrzenią, która dostosowuje się do użytkowników i charakteru ich pracy.

Głównym celem tej koncepcji jest transformacja metod pracy zwiększająca wydajność, podnosząca jakość życia w miejscu pracy, a także zapewniająca płynną komunikację. Przestrzeń, meble oraz sale spotkań są różnorodne i praktyczne, a obiekty w biurze nie są przydzielane konkretnej osobie – pracownik wybiera miejsce, które mu odpowiada lub którego potrzebuje do wykonania danego zadania.

Witamy w XXI wieku

L’Oréal House Warsaw to centralne biuro dla HUB Polska i Kraje Bałtyckie. Między innymi dlatego, bardzo ważne było zastosowanie najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, pozwalających na lepsze zarządzanie zdalnymi zespołami i wspierających komunikację między zespołami zlokalizowanymi w różnych krajach. Biuro wyposażone jest w multimedialne i interaktywne ekrany, inspirujące wizualizacje i grafiki nawiązujące do historii piękna marek L'Oréal. Do dyspozycji pracowników jest także duży taras i przestronna kafeteria – to wszystko podnosi jakość środowiska pracy. W nowym biurze zastosowano nowoczesne narzędzia, ułatwiające codzienną pracę, takie jak m.in.: Crestron Mercury – narzędzie przeznaczone do prowadzenia konferencji i zdalnej współpracy, Samsung Digital Signage – monitory, na których wyświetlane są ważne z puntu widzenia pracowników informacje czy Evoko Liso – system rezerwacji sal konferencyjnych w pełni zintegrowany z Office 365. Wszystkie sale konferencyjne zostały także wyposażone w wielkoekranowe monitory LCD.

Postępowanie w zgodzie z ideą zrównoważonego rozwoju widoczne jest we wszystkich działaniach realizowanych przez L'Oréal w ramach strategii Sharing Beauty with All (Dzielenie się Pięknem ze Wszystkimi), a cele realizowane są między innymi dzięki takim decyzjom, jak ta o nowej lokalizacji biura w Polsce. Budynek, w którym znajduje się nowe biuro, został zaprojektowany z myślą o środowisku naturalnym.

To dla nas niezwykle ważne, że w budynku zastosowano rozwiązania służące środowisku naturalnemu, w tym rozwiązania smart. Budynek, który wybraliśmy został w całości zaprojektowany tak, by zminimalizować zużycie energii, a dodatkowo zmaksymalizować jej odzysk. Wybór zastosowanych przez nas rozwiązań w L’Oréal House Warsaw również podyktowany był celami środowiskowymi – tłumaczy Adrien Homolle, operations director HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. 

By poprawić izolację, elewację pokryto podwójną powłoką, do ogrzewania budynku wykorzystywana jest sieć miejska, a podwójna wentylacja wewnątrz pozwala efektywnie odzyskiwać ciepło. W środku zamontowano także energooszczędne żarówki oraz inteligentne czujniki sterujące oświetleniem. Ponadto w budynku zaplanowano wykorzystanie wody deszczowej, która służy do nawadniania m.in. ponad 30 gatunków kwiatów, które będą rosły na tarasie.

Innym przykładem jest edukacja pracowników, których firma zachęca m.in. do carsharingu, czy korzystania z ekologicznych taksówek. Dodatkowo w budynku znajduje się park rowerowy oraz punkty zbierania odpadów, które następnie zostaną oddane do recyklingu.

Niels Juhl, przejmujący obowiązki dyrektora generalnego HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie w marcu tego roku, podkreślił: To biuro jest miejscem ważnym dla kontynuacji budowania kultury organizacyjnej firmy i cieszę się, że będziemy mogli jako zespól liderów korzystać z tej przestrzeni sprzyjającej rozwojowi pracowników i biznesu L’Oréal w regionie. 

# Newsy producenci
 reklama