Barwie mocno przyrasta sprzedaż w kategorii pielęgnacji włosów

Barwie mocno przyrasta sprzedaż w kategorii pielęgnacji włosów

Barwa Cosmetics w ostatnich miesiącach odnotowuje imponujące wzrosty w kategorii włosy. Jak podaje marka sprzedaż ilościowa rok do roku wzrosła o 13,02%, a w odniesieniu do 2021 roku – jest to aż o 55,86%.

W kategorii odżywek do włosów odnotowano wzrost w stosunku do 2021 roku o ponad 105%, a w stosunku do 2022 – o 34%. Jeśli mowa o serii do włosów Barwa Naturalna - która jest jedną z wiodących w portfolio - to jej sprzedaż ilościowa r/r wzrosła o 25,39%.

Przedstawione przez markę wyniki są dowodem na to, że Barwa dobrze reaguje na kosmetyczne trendy, np. świadomej pielęgnacji włosów. Marka szybko odpowiada oczekiwania konsumentów i proponuje całe linie kosmetyków do różnego rodzaju włosów. Można też zauważyć, że szampony, odżywki i maski i spełniają wysokie wymagania m.in. włosomaniaczek, które na formach i swoich kanałach w social mediach często polecają produkty marki.

- Obserwujemy, że w ostatnich miesiącach sprzedaż produktów do włosów rośnie dwucyfrowo. Oczywiście w dalszym ciągu i niezmiennie od kilkudziesięciu lat, najważniejszą kategorią w naszym portfelu są mydła. Niemniej rozwijamy ofertę produktów do pielęgnacji włosów i oczekujemy, że ta kategoria w naszej firmie będzie się nadal intensywnie rozwijać, a jej średnia sprzedaż w 2024 roku wzrośnie o kolejne 20% - mówi Natalia Czyrny, kierownik działu marketingu Barwa Cosmetics.

Natalia Czyrny jest zdania, że jednym z czynników wzrostu sprzedaży jest dynamiczna sytuacja ekonomiczna, która w istotny sposób wpływa na zmiany w nawykach zakupowych i potrzebach klientów. - Zwiększone zapotrzebowanie na pielęgnację włosów, w połączeniu z poszukiwaniem przez konsumentów produktów skutecznych, zgodnych z ich potrzebami, ale i możliwościami finansowymi, to czynniki, które znacząco wpłynęły  na rozwój tej kategorii w naszej firmie. Utrzymywanie świetnej jakości produktów o prostych i transparentnych składach, na które każdy może sobie pozwolić, także w dobie kryzysu, to nasz przepis na sukces - komentuje. 

Joanna Turska-Małek, brand manager Barwa Cosmetics zwraca uwagę też na czynniki społeczno-psychologiczne. - Dzisiejszy skomplikowany, różnorodny i rozpędzony świat marzy o prostocie. Jest ona esencją tego, czego wszyscy poszukujemy. Zmierzamy ku prostym rozwiązaniom, szczerym relacjom i autentyczności. Tego samego poszukujemy w kosmetykach, których codziennie używamy. Potrzebujemy produktów, którym ufamy, które wydobędą z nas to, co w nas najpiękniejsze i autentyczne, byśmy mogli pozostać sobą. A my – będziemy mieć czas na to, co dla nas ważne - podkreśla.

Barwa od lat stawia na naturalność – zarówno w przypadku składów produktów, jak i efektów pielęgnacji. - Czerpiemy z tradycji i z najnowszych badań, z rodzimych składników i z substancji, które wspierają urodę w najdalszych zakątkach świata. Stawiamy nie tylko na skuteczność, ale również na przyjemność stosowania, stąd bogate formuły i wyszukane zapachy - dodaje Joanna Turska-Małek.

Na fali tego sukcesu, marka nie zamierza zwalniać i już zapowiada kolejne nowości. - W przyszłym roku przedstawimy produkty, które będą poszerzeniem dotychczasowych serii, ale zaproponujemy także zupełnie nowe linie, których formuły będą oparte o nowoczesne i poszukiwane przez konsumentów składniki wiodące - zapowiada Natalia Czyrny.

# Newsy producenci
 reklama