Laboratorium Kosmetyczne Ava świętuje 60-lecie

Laboratorium Kosmetyczne Ava świętuje 60-lecie

6 czerwca jubileusz 60-lecia obchodziła jedna z najstarszych polskich firm kosmetycznych - Laboratorium Kosmetyczne AVA. Firmie od początku istnienia przyświeca hasło: „W zgodzie z naturą”. 

Laboratorium zawsze stawiało na ekologiczne rozwiązania, na długo zanim naturalność stała się wiodącym kosmetycznym trendem. Zamiłowanie do natury jest po prostu w DNA marki.

AVA to naturalność, nauka, innowacje. Wysoka jakość oraz doświadczenie to ważne składowe rynkowej rozpoznawalności i wiarygodności firmy. Ważne jest dla nas jednak, by trzymać rękę na pulsie współczesnych trendów i zmieniających się oczekiwań konsumentów. Przeszłość i przyszłość znajdują wspólny mianownik w tym co tu i teraz.
AVA została założona przez farmaceutkę Irenę Dysput, pasjonatkę naturalnej pielęgnacji. Na początku w ofercie pojawiły się tylko trzy kosmetyki, w tym obecna do dzisiaj – i to w niezmienionej formule (!) - linia kremów tłustych dla suchej skóry.

W 1987 r. prowadzenie firmy przejęła córka założycielki - Larysa Dysput (na zdjęciu obok), która zdecydowała, że to, co jest fundamentalną wartością firmy – czyli naturalność i wysoka jakość kosmetyków – będzie wciąż głównym kierunkiem rozwoju marki.

AVA jest PIONIEREM ECO BEAUTY  w Polsce, pierwszą polską marką, która już w roku 2008 dostała ECOCERT i rozpoczęła produkcję pierwszych ekologicznych linii kosmetycznych. Podstawę receptur kosmetyków AVA stanowią organiczne i naturalne surowce roślinne. Ważne jest, by pochodziły one z plantacji monitorowanych, tak aby cały proces produkcji – już od pierwszego ogniwa pozyskiwania surowców – odbywał się z troską o środowisko naturalne.

Etyka i odpowiedzialność producenta to również troska o współpracę z dostawcami, którzy nie tylko przestrzegają zasad zrównoważonej produkcji, ale również dbają o respektowanie praw człowieka i zasad fair-trade.
Naturalność dotyczy nie tylko formuł produktów, ale również ich opakowań – zaakceptowanych przez Ecocert, wpisujących się w trend zero-waste, oddzielnego procesu technologicznego i magazynów.

Oprócz naturalności, wyróżnikiem marki są hypoalergiczne formuły. Produkty tworzone są przez doświadczonych specjalistów. Bazują na autorskich formulacjach, a niektóre linie tworzone są we współpracy z jednostkami naukowo-badawczymi.

Marka AVA wykorzystuje to, co najlepsze w naturze i łączy to z możliwościami współczesnej biotechnologii, gwarantującej wysoką skuteczność i przyjemność stosowania produktów. Obecnie w ofercie marki jest wyjątkowo szeroka gama produktów. Nie oznacza to jednak przesadnego nakręcenia karuzeli nowości. W tej kwestii zdecydowanie AVA stawia na jakość, nie ilość.

Laboratorium Kosmetyczne AVA udowodniło też, że można produkować kosmetyki nie degradując środowiska naturalnego. W nowoczesnym zakładzie, przy wykorzystaniu ekologicznych rozwiązań, powstają niepowtarzalne produkty do pielęgnacji twarzy, które nie działają negatywnie na Planetę Ziemia. Ze sprzedaży wybranych kosmetyków Laboratorium przekazuje 1%  na rzecz ochrony środowiska fundacji ECO4LIFE.

# Newsy producenci
 reklama