A jednak to Puig kupuje udziały w Byredo

A jednak to Puig kupuje udziały w Byredo

Hiszpańska firma Puig z branży urody i mody po raz kolejny zainwestowała.

Po wydaniu 1 miliarda dolarów na przejęcie brytyjskiej firmy Charlotte Tilbury w połowie 2020 roku, Puig ponownie inwestuje w makijaż i kosmetyki, kupując większościowy pakiet akcji Byredo, szwedzkiej luksusowej marki założonej przez Bena Gorhama w 2006 roku.

Plotki o potencjalnej sprzedaży niszowej firmy kosmetyczno-zapachowej krążyły od kilku tygodni. Choć najczęściej pisano o przejęciu Byredo przez francuskiego giganta L'Oréal, hiszpańska firma rodzinna Puig zdołała przebić ostateczną ofertę. Jak poinformowała firma w oficjalnym oświadczeniu wydanym we wtorek 31 maja, zarówno Gorham, jak i londyński Manzanita Capital (który finansowo wspiera marki kosmetyczne premium: Diptyque, Malin+Goetz, Space NK i Susanne Kaufmann) pozostaną mniejszościowymi udziałowcami. Ponadto, założyciel Byredo będzie nadal kierował biznesem jako dyrektor kreatywny.

"Jesteśmy zachwyceni, że możemy powitać Byredo, ponieważ doskonale wzmacnia to cel Puig, jakim jest umożliwienie ludziom wyrażania siebie. Puig wniesie doświadczenie i zasoby w rozwój tej wyjątkowej marki, która reprezentuje nowoczesny luksus wyrażony silnym związku z konsumentami" - powiedział prezes i dyrektor generalny Puig, Marc Puig.

"Naprawdę wierzę, że doświadczenie Puig w pracy z markami kosmetycznymi i modowymi kierowanymi przez założycieli pomoże w pełni wykorzystać nasz potencjał w wielu kategoriach" - wtórował mu Gorham. "Puig wykazał się konkurencyjnym i przełomowym podejściem do budowania biznesu - czymś, co naprawdę współgra z kulturą Byredo" - dodał.

Puig ma w ofercie takie marki kosmetyczne, jak: Comme des Garcons, Carolina Herrera, Nina Ricci, Paco Rabanne i Jean Paul Gaultier.

# Newsy producenci
 reklama