13 marek kosmetycznych w TOP 200 najlepszych polskich marek Forbesa

13 marek kosmetycznych w TOP 200 najlepszych polskich marek Forbesa

Magazyn „Forbes” opublikował ranking 200 najlepszych polskich marek.

W badaniu uwzględniono nie tylko marki będące własnością polskich firm, ale także te stworzone na polski rynek i z myślą o lokalnych konsumentach. Jak wypadły w tym zestawieniu kosmetyki i które pozycje osiągnęły?

Najwyżej w rankingu, bo na 71. miejscu ogółem, a 1. w kategorii kosmetyków znalazła się Ziaja. Jej wartość wyliczono na 134 mln zł. Kolejna pozycja przypadła marce Luksja (92. pozycja w TOP 200, wartość: 92 mln zł). Kilka oczek niżej i miejsce 98., a 3. w rankingu najsilniejszych marek kosmetycznych przypadło Eveline której wartość szacowana jest na 83 mln zł.

W rankingu TOP 200 znalazły się także odpowiednio marki: AA (133), Bambino (155), Lirene (167), Kolastyna (169), Biały Jeleń (179), La Rive (185), Inglot (187), Bielenda (192), Joanna (196) i Soraya (200).

Skojarzenia z markami Forbes badał we współpracy z firmą badawczą Minds & Roses za pomocą badania konsumenckiego. Badano marki polskie, ale też ich istotnych zagranicznych konkurentów rynkowych. Siłę marek obliczono, posługując się wypracowanym w Minds & Roses modelem. Uwzględnia on najbardziej aktualne koncepcje, którymi kierują się w swoim codziennym działaniu marketerzy. Model ten bierze pod uwagę mentalną dostępność marki oraz skojarzenia, które ona wywołuje:
  • mentalna dostępność sprawia, że marka szybko przychodzi konsumentowi na myśl w kontekście danej kategorii; koreluje mocno z obecną pozycją rynkową marki;
  • siła i typ skojarzeń wywoływanych przez markę pozwalają sprawdzić, jak silne emocje marka generuje, jak oceniana jest jej użyteczność, wyróżnialność oraz innowacyjność.
Dane empiryczne zebrano za pomocą badania przeprowadzonego na grupie 1435 respondentów. Wartość badanych marek wyliczano wyłącznie w oparciu o ich pozycje i sprzedaż osiąganą na lokalnym rynku.
# Newsy producenci
 reklama